У статті розглядається проблема економічної соціалізації дітей з інтелектуальними порушеннями. Аналізуються
теоретичні та емпіричні підстави для виділення економічної соціалізації дітей з інтелектуальними порушеннями як відносно
самостійного феномену.
З’ясовано суть сучасних підходів щодо вивчення процесу економічної соціалізації дітей. Виявлено особливості
процесу усвідомлення функціонування економічної системи сучасного суспільства та свого майбутнього в ньому у дітей з
інтелектуальними порушеннями у порівнянні з фізично здоровими дітьми. Зазначено, що вони не готові до самостійного
вирішення соціально-економічних задач і не можуть успішно функціонувати в економічному просторі, а також мають
пасивно-утриманські життєві орієнтації.
Зауважено, що народження дитини з інтелектуальними порушеннями радикально змінює життя родини, викликає
істотні зміни у функціонуванні сім’ї, які характеризується порушенням стосунків в системі «батьки-дитина», «сім’я-соціальне
середовище» і, відповідно – «дитина-соціальне середовище», що суттєво ускладнює процес розвитку та соціалізації дитини.
В статье рассматривается проблема экономической социализации детей с интеллектуальными нарушениями.
Анализируются теоретические и эмпирические основания для выделения экономической социализации детей с
интеллектуальными нарушениями как относительно самостоятельного феномена.
Изложена суть современных подходов к изучению процесса экономической социализации детей. Выявлены
особенности процесса осознания функционирования экономической системы современного общества и своего будущего в
нем у детей с интеллектуальными нарушениями в сравнении с физически здоровыми детьми. Показано, что они не готовы
к самостоятельному решению социально-экономических задач и не могут успешно функционировать в экономическом
пространстве, а также имеют пассивно-иждивенческие жизненные ориентации.
Отмечено, что рождение ребенка с интеллектуальными нарушениями радикально изменяет жизнь семьи,
вызывает существенные изменения в функционировании семьи, характеризуется нарушением отношений в системе
«родители-ребенок», «семья-социальная среда» и, соответственно – «ребенок-социальная среда », что существенно
усложняет процесс развития и социализации ребенка.
The problem of economic socialization of children with intellectual disabilities is examined in this article. Theoretical and
empiric grounds are analyzed in purpose of allocation the economic socialization of children with intellectual disabilities as the
independent phenomenon.
The author found the essence of modern approaches to the study of the process of economic socialization of children.
Peculiarities of forming the awareness of the economic system of modern society and its future in it for children with intellectual
disabilities as compared with physically healthy children are revealed.
It is proved that they are not ready to solve socio-economic problems independently and cannot operate successfully in the
economic area; also they have passive-acquisitive life orientation.
It is noted that the birth of a child with rejections in development radically changes the life of a family, causes substantial
changes in functioning of a family in the field of domestic situation, organization of family life, interaction between all family members – relations in the system “parents-child”, “family-social background”, “child-social background” are violated. Difficulties which are
related with education of a child often become the reason of a family crisis.