У статті обґрунтовано необхідність підвищення якості навчально-виховного процесу розумово відсталих дітей і
пошук нових, більш ефективних методів їх навчання та виховання. Подано основні відомості про використання засобів
арттерапії у роботі з дітьми, що мають вади психофізичного розвитку та розумову відсталість зокрема. Висвітлено
доцільність використання засобів арттерапії у навчально-виховному процесі дітей із розумовою відсталістю легкого
ступеня, з метою покращення їх психофізичного стану. Розкрито значення корекційно-розвивальних занять у
навчально-виховному процесі спеціальної школи, які ґрунтуються на організації активної діяльності дитини з вадами
інтелекту, у ході реалізації якої створюються умови для позитивних зрушень у розвитку особистості дитини. Описано
можливості застосування кінезіотерапії та драматерапії з метою соціалізації даної категорії дітей. Визначено вплив
колективної діяльності на подальшу адаптацію дитини у суспільстві.
В статье обоснована необходимость повышения качества учебно-воспитательного процесса умственно отсталых
детей и поиск новых, более эффективных методов их обучения и воспитания. Представлены основные сведения об
использовании средств арттерапии в работе с детьми, имеющими недостатки психофизического развития и умственную
отсталость в частности. Освещены целесообразность использования средств арттерапии в учебно-воспитательном
процессе детей с умственной отсталостью легкой степени, с целью улучшения их психофизического состояния. Раскрыто
значение коррекционно-развивающих занятий в учебно-воспитательном процессе специальной школы, основанные на
организации активной деятельности ребенка с нарушениями интеллекта, в ходе реализации которой создаются условия для
позитивных сдвигов в развитии его личности. Описаны возможности применения кинезиотерапии и театральной
деятельности с целью социализации данной категории детей. Определено влияние коллективной деятельности на
дальнейшую адаптацию ребенка в обществе.
The article substantiates the necessity to improve the quality of the educational process in mentally retarded children and
the search of the new and more effective methods of training and education. The basic information according the use of art therapy
while working with children with deficiencies of mental and physical development and mental retardation in particular are presented
in the article. The feasibility of use of art therapy in the educational process of children with the middle level of mental retardation
with the aim to improve their mental and physical condition is highlighted. The article reveals the role of remedial and developmental
classes in the educational process of special schools, which are based on the organization of activity of the child with intellectual
disabilities, during which the conditions for positive changes in the child’s development. The possibilities of usage of kinesiotherapy
and dramatherapy for the purpose of socialization of these children are described. The influence of collective action on the further
children adaptation in the society is determined.