Дисертація на здобуття вченого ступеню кандидата політичних наук зі спеціальності 23.00.03 – політична культура та ідеологія. − Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. – Київ, 2010.
У дисертації досліджується феномен політичної активності студентської молоді, її політико-культурна природа та роль у суспільно-політичному процесі. Політична активність визначається як вияв політичної культури особистості, базується на політичній свідомості, обумовлюється рівнем духовності і цілеспрямованості особи; характеризується рівнем усвідомлення політичних інтересів, інтенсивністю їх реалізації, здатністю суб’єкта не тільки втілювати раніше сформовані політичні цілі, але й додавати до них конструктивні, власні усвідомлені висновки, мобілізувати нових учасників для їх досягнення.
Визначено особливість студентства як групи, яка є більш орієнтованою в політичному перебігу подій, має чіткіші соціальні позиції, виразні життєві ідеали. Досліджено вплив історичних, ментальних, соціально-економічних, регіональних особливостей на політичну активність студентської молоді, зокрема на її форми, характер та спрямованість у громадських організаціях та рухах. Проаналізовано ступінь підготовки студентської молоді до участі у державотворчому процесі.
Висвітлено оригінальну роль і значення політичної освіти, соціально-педагогічні умови формування політичної активності студентської молоді в навчально-виховному процесі вищої школи.
The phenomenon of political activity of a student youth, its political and cultural nature and the role in socio-political process was researched in the dissertation. Political activity is determined as the realization of personal political culture. It is based on a political consciousness and is determined by the level of spirituality and purposefulness of a person. Political activity is characterized by the level of understanding of a political interes, by the intensity of its realization, ability of a subject not only to put into practice previously formed political purposes but also to add to them constructive and personally understood conclusions, mobilize new participants.
The peculiarity of a studentship as a group which is more oriented in the political course of events, has more clear social positions, expressive living ideals was determined. The influence of historical, mental, socio-economical, regional peculiarities on the political activity of a student youth, in particular on its forms, character and direction in civil organizations and movements was researched. The level of a preparation of a student youth to the participation in a state-formational process was analyzed.
The original role and meaning of a political education, social-pedagogical conditions of a formation of political activity of a student youth in the teaching process of a high school was described.