У дисертації вперше запропоновано концепцію та теоретичні засади розвитку навчально-пізнавальних компетенцій учнів основної школи в навчанні фізики відповідно до структури і змісту навчально-пізнавальної діяльності в контексті компетентнісного підходу.
Вперше запропоновано методичну систему розвитку навчально-пізнавальних компетенцій учнів основної школи в навчанні фізики, яка спрямована на залучення їх до навчально-пізнавальної діяльності з розв’язання системи навчально-пізнавальних задач і передбачає створення освітнього середовища з відповідною структурою та елементним складом. Для реалізації методичної системи розвитку навчально-пізнавальних компетенцій учнів основної школи в навчанні фізики розроблено навчально-методичний комплекс, до складу якого входять: монографія «Розвиток навчально-пізнавальних компетенцій учнів основної школи в навчанні фізики»; навчально-методичний посібник для вчителів «Розвиток загальнонавчальних умінь учнів основної школи в контексті компетентнісного підходу до навчання фізики»; методичні рекомендації для вчителів фізики з розвитку навчально-пізнавальних компетенцій; посібник для учнів «Фізика. Учись учитися»; методичні рекомендації з організації навчально-пізнавальної діяльності учнів в умовах впровадження компетентнісного підходу; робоча програма навчального курсу «Розвиток навчально-пізнавальних компетенцій учнів основної школи в навчанні фізики».
For the first time the thesis proposed the concept and theoretical basis of educational and cognitive competence of secondary school pupils in teaching physics according to the structure and content of the teaching and learning activities in the context of competence approach.
The first time the methodical system of teaching and cognitive competence of secondary school pupils in teaching physics is proposed. This system is aimed at attracting them to teaching and learning activities for solving the educational problems and cognitive learning environment provides for the creation of an appropriate structure and an elemental composition. A teaching complex is developed to implement methodical system of teaching and cognitive competence secondary school pupils in teaching physics. It includes: monograph “The development of educational and cognitive competence of secondary school pupils in teaching physics”; textbook for teachers “The development of general teaching skills of secondary school pupils in the context of competence approach to teaching physic”; guidelines for teachers of physics for the development of educational and cognitive competencies; guide for students “Physics. Learn to learn”; guidelines for the organization of teaching and learning of students in the implementation of competence approach; work program course "Development of educational and cognitive competence of secondary school pupils in teaching physics."