Дисертацію присвячено вивченню проблеми підготовки майбутнього вчителя музики до професійної самореалізації. Висвітлено генезис та еволюцію поняття “самореалізація особистості” як педагогічного феномену, визначено теоретичні засади дослідження проблеми; конкретизовано сутність професійної самореалізації вчителя музики, уточнено її визначення та структуру; за розробленою програмою продіагностовано стан підготовки до професійної самореалізації студентів музично-педагогічних факультетів педагогічних вищих навчальних закладів. Розроблено та теоретично обґрунтовано організаційно-педагогічну систему, яка складається з структурно-функціонального змісту та відповідає певним педагогічним умовам його практичного втілення шляхом використання запронованої експериментальної методики. Проаналізовано результати й визначено ефективність проведеної дослідницько-експериментальної роботи.
Диссертация посвящена изучению проблемы подготовки будущего учителя музыки к профессиональной самореализация. В процессе изучения генезиса и эволюции понятия “самореализация личности” определены теоретические предпосылки исследования указанной проблемы, которые содержатся в философском, культурологическом, психолого-педагогическом аспектах социально-гуманитарных знаний и сконцентрированы в экзистенциальных и антропологических взглядах философов-гуманистов на сущность бытия человека, системно-деятельностном историко-эволюционном подходе отечественных психологов в изучении проблемы развития личности и её роста, в культурологическом подходе к решению проблем профессиональной подготовки будущего учителя к самореализации в педагогической деятельности, в определении и признании гуманистической функции музыки.
The dissertation is devoted to the problem of training of intending music teachers for professional self-realization. Genesis and evolution of the notion “self-realization” is explored, theoretical preconditions of the problem study are determined. The essence of professional self-realization of a teacher is analysed, the concept of self-realization is defined and its organization (arrangement, construction) is theoretically substantiated. The condition of student’s training for professional self-realization at Musical-Pedagogical Faculties of Pedagogical Institutes is determined. Organizational pedagogical system of formation of structural components of intending music teacher’s professional self-realization is developed, scientifically substantiated and experimentally tested, its effectiveness is analysed.