Короткий опис(реферат):
У дисертації запропоновано дидактичну систему використання еталонних вимірників якості знань, яка активізує пізнання та створює передумови розвитку творчих здібностей старшокласни-ків. Розроблена технологія навчання фізики розкриває напрями теорії управління пізнавальними процесами в аспекті об’єктивізації контролю успішності старшокласників на проміж¬ному, поточ-ному етапах. У ході проведення дослідження проаналізовано психолого-педагогічні чинники мо-делювання пошуково-твор¬чих систем навчання, визначено теоретичні передумови впровадження еталонних вимірників якості знань учнів у систему фізичної освіти, показано характерні особливо-сті цілеспрямування навчально-пізнавальної діяльнос¬ті учнів з фізики.
На цій основі вперше запропоновано інноваційний підхід регулювання пізнавальної активнос-ті старшокласника на уроках фізики: систематичний контроль та корекція знань засобами еталон-них вимірників спричинює розвиток творчих здібностей.
Структура цієї технології навчання фізики віддзеркалює особливості інноваційної парадигми освіти та забезпечує прогнозованість і результативність навчально-пізнавальної діяльності учнів.
У роботі акцентовано дидактичні особливості використання еталонних вимірників якості знань у навчанні фізики старшокласників та виділено технологічний аспект використання завдань еталонного характеру на різних етапах та типах уроків з фізики, використання експериментальних задач еталонного характеру. Описано методику організації та проведення експерименту, проаналі-зовано його результати.