DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7187
Title: Психологічні особливості розвитку оптимізму в ранньому юнацькому віці
Authors: Чижиченко, Наталія Миколаївна
Keywords: оптимізм
фрустраційна толерантність
атрибутивний стиль
автономія
емоційна стійкість
саморегуляція
незалежність
ранній юнацький вік
optimism
frustration tolerance
autonomy
emotional stability
self-regulation
independence
early youth age
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
Citation: Чижиченко, Наталія Миколаївна. Психологічні особливості розвитку оптимізму в ранньому юнацькому віці : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. М. Чижиченко ; наук. кер. Т. М. Зелінська ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 20 с.
Abstract: Дисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей розвитку оптимізму в ранньому юнацькому віці. Здійснено теоретичний аналіз наукових підходів до вивчення зазначеної проблеми в зарубіжній і вітчизняній психології, визначено зміст та структуру (афективний, когнітивний та поведінковий компоненти) оптимізму, обґрунтовано критерії (фрустраційна толерантність, атрибутивний стиль, автономія), показники (аутосимпатія, надія, впевненість у собі) та рівні (високий, вище від середнього, середній, низький) розвитку його в ранньому юнацтві. Розроблено психологічну модель і програму цілеспрямованого розвитку оптимізму з метою досягнення узгодженого рівня оптимізму в учнів раннього юнацького віку, доведено ефективність та необхідність її впровадження в навчально-виховний процес з метою розвитку його в старшокласників та їх особистісного зростання. Запропоновано практичні рекомендації учням, батькам, вчителям з питань розвитку оптимізму в ранньому юнацькому віці.
Dissertation is devoted to research of psychological peculiarities development of optimism in the early youth age. Theoretical analysis of scientific approaches to the study of the subject in the foreign and Ukrainian psychology was effected, the content and structure of optimism is determined (cognitive, affective and behavioral components), criteria are proved (frustration tolerance, attributive direction, autonomy), іndicators (autosympathy, hope, self-confidence) and levels (high, above average, average, low) of its development in the early youth age. A program of strengthening of optimism with a view to achieve an agreed level of optimism in the early youth age, methodical recommendations for psychologists, teachers, psychological model of the system of didactic-correction methods are designed. Efficiency and necessity to implement a optimism development program in the educational process with a view to its strengthen of senior pupils and their personal growth is proved. The program consists of didactic-correction trainings aimed at developing senior pupils sympathy for himself, hope of success, self-confidence.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7187
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chyzhychenko.pdf454.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.