DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/5348
Title: Формування мовленнєвої активності у дітей з аутистичними порушеннями старшого дошкільного віку.
Authors: Базима, Наталія Валентинівна
Keywords: аутизм
аутистичні порушення
мовлення
мовленнєва діяльність
мовленнєва активність
ініціативність мовленнєвої активності
мотивованість мовленнєвої активності
змістовність мовленнєвої активності
діти старшого дошкільного віку
autism
autistic spectrum disorders
speech
speech activity
speech activity initiative
motivation for speech activity
content-richness of speech activity
senior preschool age children
Issue Date: 2014
Publisher: Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
Citation: Базима, Наталія Валентинівна. Формування мовленнєвої активності у дітей з аутистичними порушеннями старшого дошкільного віку : автореферат дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Н. В. Базима ; наук. керівник М. К. Шеремет ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 20 с.
Abstract: Дисертаційне дослідження присвячене комплексному вивченню особливостей формування мовленнєвої активності у дітей з аутистичними порушеннями старшого дошкільного віку. Проведено експериментальне вивчення особливостей мовленнєвої активності у дітей з аутистичними порушеннями старшого дошкільного віку. Визначено компоненти (мотивованість, ініціативність, змістовність), критерії та показники мовленнєвої активності. Доведено, що усі старші дошкільники з аутистичними порушеннями мають особливості формування мовленнєвої активності різного ступеня прояву. Обґрунтовано психолого-педагогічні умови корекційного підходу до формування мовленнєвої активності у дітей зазначеної категорії. Представлено методику формування мовленнєвої активності у дітей з аутистичними порушеннями старшого дошкільного віку. Експериментально доведено дієвість прийомів формування мовленнєвої активності та позитивну динаміку формування мовленнєвої активності у дітей зазначеної категорії за умов спеціально організованої, цілеспрямованої, послідовної та систематичної корекційно-розвивальної роботи за запропонованою методикою.
The thesis research is dealing with complex study of peculiarities in speech activity development in children with autistic spectrum disorders in senior preschool age. An experimental study of peculiarities of speech activity in children with autistic spectrum disorders in senior preschool age has been performed. The components (content-richness, motivation and initiative), criteria and indicators of speech activity have been defined. It also has been proven that all children of senior preschool age with autistic spectrum disorders exhibit peculiarities in speech activity development of varying intensity. Psychological and pedagogical preconditions for special educational approach towards speech activity development of autistic children have been substantiated. The teaching method for developing speech activity in children with autistic spectrum disorders in senior preschool age has been presented. Effectiveness of speech activity development techniques has been experimentally proven. The research proves positive dynamics in speech activity development in autistic children providing that specifically organised, purposeful, consistent and systematic special educational work based on the proposed teaching method is being implemented.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/5348
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bazyma.pdf284.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.