DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/5257
Title: Особливості формування образу фізичного Я у сліпих дітей молодшого шкільного віку.
Authors: Власенко, Софія Борисівна
Keywords: молодший шкільний вік
сліпі діти
глибокі порушення зору
образ фізичного Я
матеріальний компонент
тілесний компонент
комплексна методика психолого-педагогічної корекції
primary school age
blind children
profound visual impairments
physical I-image
material component
corporal component
complex methodology of psychological and pedagogical correction
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
Citation: Власенко, Софія Борисівна. Особливості формування образу фізичного Я у сліпих дітей молодшого шкільного віку : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / С. Б. Власенко ; керівник роботи Є. П. Синьова ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2012. - 20 с.
Abstract: Дисертація присвячена вивченню особливостей уявлень про матеріальний та тілесний компоненти образу фізичного Я у сліпих молодших школярів з метою удосконалення шляхів формування адекватних уявлень про себе, що сприятиме формуванню позитивної Я-концепції та полегшенню процесу соціалізації. В роботі представлено та проаналізовано основні теоретичні підходи до вивчення проблем самосвідомості та Я-концепції у загальній та спеціальній психології. Розкрито місце образу фізичного Я в структурі Я-концепції особистості. Обґрунтовано важливість дослідження особливостей образу фізичного Я молодших сліпих школярів, розроблено методичний інструментарій дослідження компонентів образу фізичного Я у дітей молодшого шкільного віку з глибокими зоровими порушеннями. Проаналізовано особливості формування матеріального та тілесного компонентів образу фізичного Я у сліпих дітей. Розроблено та апробовано комплексну методику психолого-педагогічної корекції елементів образу фізичного Я особистості в умовах відсутності візуального сприймання.
Dissertation is devoted to the research of the peculiarities of concepts of material and corporal components of physical I-image of blind junior pupils with the view to improve the ways of developing adequate vision of him- or herself, which will promote the forming of positive I-concept and facilitation of socialisation process. The basic theoretical approaches to the study of problems of self-consciousness and I-coception of general and special psychology are represented and analysed in the paper. The position of physical I-image in the structure of I-concept of the personality is revealed. The importance of the researches in the field of physical I-image of junior blind pupils is explained. The methodical tools for studying physical I-image components in the visually impaired primary school age child are developed. The peculiarities in development of material and corporal components of image of physical I-image of blind children are analysed. The complex methodology for psychological and pedagogical corrections of physical I-image components of visually impaired person is elaborated and tested.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/5257
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vlasenko.pdf350.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.