У статті розглядається проблема надання комплексної стоматологічної, ортодонтичної та психолого-
педагогічної допомоги дітям із вадами слуху. Обґрунтована необхідність інтегративних медичних і психолого-
педагогічних знань при роботі з дітьми із обмеженими психофізичними можливостями. Розкрито напрями, етапи і
зміст надання комплексної психолого-педагогічної, стоматологічної та ортодонтичної допомоги дітям із
порушеннями слуху. Здійснено аналіз ортодонтичної та стоматологічної патології в дітей із вадами слуху.
Проаналізовано результати анкетування дітей із вадами слуху за спеціально розробленою анкетою.
Встановлено, що для підвищення ефективності надання стоматологічної, ортодонтичної та логопедичної
допомоги дітям із порушеннями слуху лікарям-стоматологам, ортодонтам і логопедам потрібно враховувати
психологічні та анатомо-фізіологічні особливості пацієнтів, звертати більше уваги на мімічні реакції глухих
пацієнтів та бути в тісній професійній співпраці.
The article deals with the problem of providing complex dental, orthodontic and psychological-pedagogical
assistance to children with hearing impairment. The necessity of integrative medical and psychological-pedagogical
knowledge in work with children with limited psychophysical capabilities is justified. The author reveals the directions,
stages and content of providing complex psychological, pedagogical, dental and orthodontic care for children with
hearing impairment. The article analyzes the orthodontic and dental pathology in children with hearing impairment. The
results of the questionnaire survey of children with hearing impairments on a specially developed questionnaire are
analyzed.
To improve the effectiveness of dental, orthodontic and speech therapy for children with hearing impairments,
dentists, orthodontists and speech therapists need to take into account the psychological and anatomical and
physiological characteristics of patients, pay more attention to the mimic reactions of deaf patients and be in close
professional cooperation.