У статті автор розкриває значення комплексного підходу до процесу реабілітації дітей з особливими
освітніми потребами, висвітлює основні аспекти змісту діяльності фахівців, які здійснюють комплексний підхід до
реабілітації учнів сучасного навчального закладу.
Автор засвідчує, що проблеми дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі із наслідками
дитячого церебрального паралічу, необхідно вирішувати комплексними методами. На сьогодні у Кам’янець-
Подільському багатопрофільному навчально-реабілітаційному центрі розроблено комплексний підхід до
реабілітації вихованців.
Автор наголошує на тому, що звернення батьків дитини у заклад, це – важливий крок у процесі
подальшого життя дитини. Проте дуже відповідальним етапом є комплексний підхід до реабілітації дитини в
умовах закладу, яка включає обстеження дитини на засіданнях психолого-медико-педагогічної комісії центру,
фіксацію стану розвитку вихованця та спостереження за динамікою розвитку із внесенням коректив; робота з
дитиною медиків, психолога, дефектолога, соціального педагога, логопеда, вчителя лікувальної фізкультури,
педагогів закладу. Особливе значення має тісна співпраця усіх фахівців реабілітаційного блоку з батьками і
близькими до вихованців людей, їх активна позиція щодо реабілітації власної дитини.
In this article the author explains the meaning of the complex approach to the process of rehabilitation of
children with special educational needs and finds out the main aspects of activity of those experts who realize the
complex approach to rehabilitation of pupils in modern educational institution.
The author affirms that the problems of the children with special educational needs, including children with the
results of infantile cerebral palsy, have to be solved by complex methods. Nowadays the complex approach to
rehabilitation of pupils is developed in Kamianets-Podilskyi multiple-discipline educational and rehabilitation center.
The complex approach to rehabilitation of the child in the center includes the investigation of the child by
psychological medical and pedagogical commission of the center, the fixation of the child’s health state and the
observation of the progress together with all the proofreading. Doctors, psychologist, defectologist, social pedagogue,
speech therapist, therapeutic physical trainer and other educational specialists of the center also work with such
children.
Creation and functioning of the system of complex rehabilitation assists the effectiveness of the realization of
the rehabilitation process in Kamianets-Podilskyi multiple-discipline educational and rehabilitation center.