DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 4 (3-4) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19474
Title: Лекція як форма організації навчання в системі формування готовності майбутнього керівника загальноосвітнього навчального закладу до стратегічного управління в умовах магістратури
Other Titles: Lecture as a form of the organization of teaching in the system of formation of the readiness of the future head of the general educational institution to strategic management in the master’s degree conditions
Authors: Лебідь, О. В.
Keywords: проблемна лекція
лекція із заздалегідь запланованими помилками
лекція- конференція
лекція-прес-конференція
лекція-бесіда
лекція-брифінг
лекція з розбором конкретних ситуацій
problem lecture
lecture with pre-planned mistakes
lecture-conference
lecturepress conference
lecture-conversation
lecture-briefing
lecture with the analysis of specific situations
Issue Date: 2018
Publisher: ПП "Вид-во "Гілея"'
Citation: Лебідь, О. В. Лекція як форма організації навчання в системі формування готовності майбутнього керівника загальноосвітнього навчального закладу до стратегічного управління в умовах магістратури = Lecture as a form of the organization of teaching in the system of formation of the readiness of the future head of the general educational institution to strategic management in the master’s degree conditions / О. В. Лебідь // Освітній дискурс : Гуманітарні науки : зб. наук. праць = Educational discourse : Humanities sciences : collection of scientific papers. – Київ : ПП «Вид-во «Гілея»», 2018. – Вип. 4 (3-4). – С. 62-73.
Abstract: В статті розглядається питання про практичне використання лекції в системі формування готовності майбутнього керівника загально- освітнього навчального закладу до стратегічного управління в умовах магістратури. В якості об'єкта дослідження вибрані проблемна лекція, лекція із заздалегідь запланованими помилками, лекція- конференція, лекція-прес-конференція, лекція-бесіда, лекція-брифінг, лекція з розбором конкретних ситуацій. Охарактеризовано позитивний досвід використання означених видів лекцій в процесі формування готовності майбутнього керівника загально- освітнього навчального закладу до стратегічного управління в умовах магістратури.
The article deals with the practical use of lectures in the system of formation of the readiness of the future head of a comprehensive educational institution for strategic management in the conditions of a magistracy. As a research object, problem lectures, a lecture with pre-planned mistakes, a lecture-conference, a lecture-press conference, a lecture-conversation, a lecture-briefing, a lecture with the analysis of specific situations were selected. The positive experience of using the specified types of lectures in the process of formation of the readiness of the future head of a comprehensive educational institution for strategic management in the conditions of the master's degree is described.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19474
Appears in Collections:Випуск 4 (3-4)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lebid O. V.pdf260.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.