У статті порушується проблема необхідності мотивації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх вихователів дошкільної ланки освіти в закладі вищої освіти, розкриваються деякі шляхи мотивації їх професійно-спрямованої навчально-пізнавальної діяльності під час лекцій (лекції-презентації, лекції-візуалізаці, лекції з елементами дискусії). Наголошується на цілеспрямованому використанні методів, прийомів і засобів активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів, які створюють сприятливі умови для розвитку навчально-пізнавального інтересу, формування мотивів і мотивації навчання. Зроблено аналіз педагогічних ідей науковців, присвячених вивченню шляхів підвищення мотивації під час лекцій у педагогічній науці і практиці освіти.
В статье поднимается проблема необходимости мотивации учебно-познавательной деятельности будущих воспитателей дошкольного звена образования в учреждении высшего образования, раскрываются некоторые пути мотивации их профессионально-направленной учебно-познавательной деятельности во время лекций (лекции-презентации, лекции-визуализации, лекции с элементами дискуссии). Отмечается целенаправленное использование методов, приемов и средств активизации учебно-познавательной деятельности студентов, которые создают благоприятные условия для развития учебно-познавательного интереса, формирования мотивов и мотивации учения. Проанализированы педагогические идеи ученых, посвященных изучению путей повышения мотивации во время лекций в педагогической науке и практике образования.
The article raises the problem of necessity of motivating learning and cognitive activity of the future preschool education teachers in the institution of higher education; it reveals some ways of motivating their professionally directed learning and cognitive activity during lectures (lectures with presentations, lectures-visualizations, lectures with elements of discussion). The direct use of methods, means of activating students’ learning and cognitive activity which creates favorable conditions for the development of learning and cognitive interest, the formation of motives and motivation for teaching is noted. Pedagogical ideas of scientists devoted to studying ways of increasing motivation during lectures in pedagogical science and educational practice are analyzed.