У статті акцентовано увагу на педагогічних умовах організації методичної
підготовки майбутніх учителів музики до співацької діяльності на засадах праксеологічного підходу, зокрема на спонуканні майбутніх учителів музики до креативного самовираження в музично-педагогічній діяльності засобами інтерактивного навчання; оптимальному поєднанні теоретичного і практичного компонентів підготовки з проекцією на майбутню продуктивну діяльність; інтеграції різновидів діяльності студентів, спрямованих на виконання дій творчо-педагогічного характеру; використанні у педагогічній практиці форм, методів і засобів мистецьких інновацій, новаторства та самоосвіти; створення нових оригінальних методів навчання музики.
On the basis of analysis, systematization and generalization of scientific sources, analysis of experimental and scientific work at musical and pedagogical faculties of higher educational institutions of Ukraine are outlined pedagogical conditions of future teachers of music method cal preparation organizational process based on the praxeological approach. The attention is focused on the prompting process of future teachers of music to creative expression in music and teaching activities by means of interactive learning; optimal combination of theoretical and practical components of training in projection for future productive activities; integration of students’ various activities directed at actions of creative and educational nature; usage of forms, methods and means of artistic innovations in teaching practice, innovation and self-education; the creation of new
original methods of teaching music. The features of pedagogical conditions are defined according to the contents of professional activities of methodical preparation, specific motivational value, emotional and volitional, cognitive-reflective, creative and projective, behavioral, personalityeffective, perceptual-communicative components of future music teachers’ methodical training.
В статье акцентировано внимание на педагогических условиях организации
методической подготовки будущих учителей музыки к певческой деятельности на основе праксеологического подхода, в частности на побуждении будущих учителей музыки к креативному самовыражению в музыкально-педагогической деятельности средствами интерактивного обучения; оптимальном сочетании теоретического и практического компонентов подготовки с проекцией на будущую продуктивную деятельность; интеграции разновидностей деятельности студентов, направленных на выполнение действий творчески-педагогического характера; использовании в педагогической практике
форм, методов и средств художественных инноваций, новаторства и самообразования; создание новых оригинальных методов обучения музыки.