DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 25 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17257
Title: Основные медицинские аспекты адаптации учащихся начальной школы
Other Titles: Основні медичні аспекти адаптації учнів початкової школи
Authors: Бородина, Н. Б.
Keywords: дети
начальная школа
адаптация
здоровье
діти
початкова школа
адаптація
здоров’я
children
initial school
adaptation
health
Issue Date: 2014
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Бородина, Н. Б. Основные медицинские аспекты адаптации учащихся начальной школы / Н. Б. Бородина // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 25. - С. 13-18.
Abstract: В статье рассматривается проблема качества здоровья детей, обусловленная ухудшением физического развития, ростом функциональных расстройств и хронических заболеваний. Анализируются несоответствие и противоречия между интенсификацией учебного процесса, возрастающими программными требованиями и состоянием здоровья большинства школьников. Отмечено, что на фоне возрастного анатомо-физиологического кризиса семи лет начало школьного обучения, вызывая перестройку всего жизненного уклада, закономерно сопровождается снижением работоспособности, повышенной утомляемостью, перенапряжением ведущих функциональных систем, недооценивать значение которых невозможно. Начало систематического обучения у большинства первоклассников сопровождается низким уровнем адаптационного потенциала, инвертированными типами вегетативной реактивности, функциональными нарушениями со стороны сердечно сосудистой, пищеварительной, нервной, костно мышечной систем, обострением хронической патологии. Проводится комплексный анализ функциональных возможностей, динамики состояния и факторов риска нарушений учащихся начальной школы, позволяющий установить особенности формирования отклонений в состоянии здоровья для обоснования приоритетных оздоровительно-профилактических направлений в организации учебно-воспитательного процесса.
У статті розглядається проблема якості здоров’я дітей, обумовлена погіршенням фізичного розвитку, зростанням функціональних розладів і хронічних захворювань. Аналізуються невідповідність і протиріччя між інтенсифікацією навчального процесу, зростаючими програмними вимогами і станом здоров’я більшості школярів. Відзначено, що на тлі вікової анатомо-фізіологічної кризи семи років початок шкільного навчання, викликаючи перебудову всього життєвого укладу, закономірно супроводжується зниженням працездатності, підвищеною стомлюваністю, перенапруженням провідних функціональних систем, недооцінювати значення яких неможливо. Початок систематичного навчання у більшості першокласників супроводжується низьким рівнем адаптаційного потенціалу, інвертованими типами вегетативної реактивності, функціональними порушеннями з боку серцево судинної, травної, нервової, кістково м’язової систем, загостренням хронічної патології. Проводиться комплексний аналіз функціональних можливостей, динаміки стану і факторів ризику порушень учнів початкової школи, що дозволяє встановити особливості формування відхилень у стані здоров’я для обґрунтування пріоритетних оздоровчо-профілактичних напрямків в організації навчально-виховного процесу.
The problem of the quality of children’s health, due to the deterioration of physical development, the growth of functional disorders and chronic diseases. Analyzed the inconsistency and contradiction between the intensification of the educational process, increasing the program requirements and the state of health of the majority of pupils. Noted that, given the anatomical and physiological age crisis seven years beginning school, causing restructuring of the entire way of life, is naturally accompanied by a decrease in performance, fatigue, overexertion leading functional systems, the importance of which can not be underestimated. Beginning of systematic studies in the majority of first-graders accompanied by low adaptive capacity, inverted types of autonomic reactivity, functional disorders of the cardiovascular, digestive, nervous, skeletal and muscular systems, exacerbation of chronic pathology. Conducted a comprehensive analysis functionality, state dynamics and risk factors violations of elementary school students, which allows to determine the features of formation of variations in health status to justify priority improvement and prophylactic areas in the organization of the educational elementary school students, which allows to determine the features of formation of variations in health status to justify priority improvement and prophylactic areas in the organization of the educational process.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17257
Appears in Collections:Випуск 25

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borodinа.pdf329.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.