Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Основные медицинские аспекты адаптации учащихся начальной школы

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бородина, Н. Б.
dc.date.accessioned 2018-01-03T19:14:13Z
dc.date.available 2018-01-03T19:14:13Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Бородина, Н. Б. Основные медицинские аспекты адаптации учащихся начальной школы / Н. Б. Бородина // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 25. - С. 13-18. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17257
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема качества здоровья детей, обусловленная ухудшением физического развития, ростом функциональных расстройств и хронических заболеваний. Анализируются несоответствие и противоречия между интенсификацией учебного процесса, возрастающими программными требованиями и состоянием здоровья большинства школьников. Отмечено, что на фоне возрастного анатомо-физиологического кризиса семи лет начало школьного обучения, вызывая перестройку всего жизненного уклада, закономерно сопровождается снижением работоспособности, повышенной утомляемостью, перенапряжением ведущих функциональных систем, недооценивать значение которых невозможно. Начало систематического обучения у большинства первоклассников сопровождается низким уровнем адаптационного потенциала, инвертированными типами вегетативной реактивности, функциональными нарушениями со стороны сердечно сосудистой, пищеварительной, нервной, костно мышечной систем, обострением хронической патологии. Проводится комплексный анализ функциональных возможностей, динамики состояния и факторов риска нарушений учащихся начальной школы, позволяющий установить особенности формирования отклонений в состоянии здоровья для обоснования приоритетных оздоровительно-профилактических направлений в организации учебно-воспитательного процесса. ua
dc.description.abstract У статті розглядається проблема якості здоров’я дітей, обумовлена погіршенням фізичного розвитку, зростанням функціональних розладів і хронічних захворювань. Аналізуються невідповідність і протиріччя між інтенсифікацією навчального процесу, зростаючими програмними вимогами і станом здоров’я більшості школярів. Відзначено, що на тлі вікової анатомо-фізіологічної кризи семи років початок шкільного навчання, викликаючи перебудову всього життєвого укладу, закономірно супроводжується зниженням працездатності, підвищеною стомлюваністю, перенапруженням провідних функціональних систем, недооцінювати значення яких неможливо. Початок систематичного навчання у більшості першокласників супроводжується низьким рівнем адаптаційного потенціалу, інвертованими типами вегетативної реактивності, функціональними порушеннями з боку серцево судинної, травної, нервової, кістково м’язової систем, загостренням хронічної патології. Проводиться комплексний аналіз функціональних можливостей, динаміки стану і факторів ризику порушень учнів початкової школи, що дозволяє встановити особливості формування відхилень у стані здоров’я для обґрунтування пріоритетних оздоровчо-профілактичних напрямків в організації навчально-виховного процесу. ua
dc.description.abstract The problem of the quality of children’s health, due to the deterioration of physical development, the growth of functional disorders and chronic diseases. Analyzed the inconsistency and contradiction between the intensification of the educational process, increasing the program requirements and the state of health of the majority of pupils. Noted that, given the anatomical and physiological age crisis seven years beginning school, causing restructuring of the entire way of life, is naturally accompanied by a decrease in performance, fatigue, overexertion leading functional systems, the importance of which can not be underestimated. Beginning of systematic studies in the majority of first-graders accompanied by low adaptive capacity, inverted types of autonomic reactivity, functional disorders of the cardiovascular, digestive, nervous, skeletal and muscular systems, exacerbation of chronic pathology. Conducted a comprehensive analysis functionality, state dynamics and risk factors violations of elementary school students, which allows to determine the features of formation of variations in health status to justify priority improvement and prophylactic areas in the organization of the educational elementary school students, which allows to determine the features of formation of variations in health status to justify priority improvement and prophylactic areas in the organization of the educational process. ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject дети ua
dc.subject начальная школа ua
dc.subject адаптация ua
dc.subject здоровье ua
dc.subject діти ua
dc.subject початкова школа ua
dc.subject адаптація ua
dc.subject здоров’я ua
dc.subject children ua
dc.subject initial school ua
dc.subject adaptation ua
dc.subject health ua
dc.subject.classification 612 ua
dc.subject.classification 373.3 ua
dc.title Основные медицинские аспекты адаптации учащихся начальной школы ua
dc.title.alternative Основні медичні аспекти адаптації учнів початкової школи ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу