DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 31 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16778
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧередніченко, Н. В.-
dc.contributor.authorКарпенко, О. М.-
dc.date.accessioned2017-11-30T09:36:28Z-
dc.date.available2017-11-30T09:36:28Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЧередніченко, Н. В. Психолінгвістичний підхід до подолання мовленнєвих порушень у дітей із системними вадами мовлення / Н. В. Чередніченко, О. М. Карпенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 31. - С. 134-142.ua
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16778-
dc.description.abstractУ статті розглядаються основні теоретичні положення, що лежать в основі психолінгвістичного підходу до діагностики та корекції системних мовленнєвих порушень у дітей. Розкрито психолінгвістичну структуру мовленнєвої діяльності, схарактеризовано її психологічні механізми – загальнофункціональні та специфічні мовленнєві, а також нормативні показники мовленнєвого розвитку дитини дошкільного віку. Наголошується, що повноцінна мовленнєва діяльність забезпечує засвоєння та використання мови індивідуумом, що дозволяє виділити відповідно її лінгвістичний і комунікативний компоненти. Розроблений науковцями психолінгвістичний аналіз структури мовленнєвої діяльності та її психофізіологічних механізмів дозволяє з нових методологічних позицій підійти до аналізу, діагностики, класифікації мовленнєвих порушень, розробки змісту і методів диференційованого корекційного навчання, основні напрями якого викладено у даній статті.ua
dc.description.abstractВ статье рассматриваются основные теоретические положения, лежащие в основе психолингвистического подхода к диагностике и коррекции системных речевых нарушений у детей. Раскрыта психолингвистическая структура речевой деятельности, охарактеризованы ее психологические механизмы - общефункциональные и специфические речевые, а также нормативные показатели речевого развития ребенка дошкольного возраста. Отмечается, что полноценная речевая деятельность обеспечивает усвоение и использование языка индивидуумом, что позволяет выделить соответственно ее лингвистический и коммуникативный компоненты. Разработанный учеными психолингвистический анализ структуры речевой деятельности и ее психофизиологических механизмов позволяет с новых методологических позиций подойти к анализу, диагностики, классификации речевых нарушений, разработке содержания и методов дифференцированного коррекционного обучения, основные направления которого изложены в данной статье.ua
dc.description.abstractIn the article the basic theoretical principles underlying psycholinguistic approach to diagnostics and correction speech disorders in children. Psycholinguistic deals with the structure of the speech, author determined its psychological mechanisms - zahalnofunktsionalni and specific speech and language development standard rates preschool child. It is noted that a good speech activity provides learning and language use individual that can provide under its linguistic and communicative components. Developed by scientists psycholinguistic analysis of the structure of the speech and its physiological mechanism allows the position of new methodological approach to the analysis, diagnostic, classification speech disorders, developing content and methods of differential correction studies, the main directions of which are presented in this article.ua
dc.language.isoukua
dc.publisherНПУ імені М. П. Драгомановаua
dc.subjectпсихолінгвістикаua
dc.subjectпсихолінгвістичний підхідua
dc.subjectмоваua
dc.subjectмовленняua
dc.subjectмовленнєва діяльністьua
dc.subjectпсихологічні механізмиua
dc.subjectлінгвістичний та комунікативний компонентиua
dc.subjectсистемні порушення мовленняua
dc.subjectзагальне недорозвинення мовленняua
dc.subjectпсихолингвистикаua
dc.subjectпсихолингвистический подходua
dc.subjectязыкua
dc.subjectречьua
dc.subjectречевая деятельностьua
dc.subjectпсихологические механизмыua
dc.subjectлингвистический и коммуникативный компонентыua
dc.subjectсистемные нарушения речиua
dc.subjectобщее недоразвитие речиua
dc.subjectpsycholinguisticsua
dc.subjectpsycholinguistic approachua
dc.subjectlanguageua
dc.subjectspeechua
dc.subjectspeech activityua
dc.subjectspeech activityua
dc.subjectpsychological mechanismsua
dc.subjectlinguistic and communicative componentsua
dc.subjectsystemic speech disordersua
dc.subjectthe general underdevelopment of speechua
dc.subject.classification376ua
dc.titleПсихолінгвістичний підхід до подолання мовленнєвих порушень у дітей із системними вадами мовленняua
dc.typeArticleua
Appears in Collections:Випуск 31

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cherednichenko_Karpenko.pdf666.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.