DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 31 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16778
Title: Психолінгвістичний підхід до подолання мовленнєвих порушень у дітей із системними вадами мовлення
Authors: Чередніченко, Н. В.
Карпенко, О. М.
Keywords: психолінгвістика
психолінгвістичний підхід
мова
мовлення
мовленнєва діяльність
психологічні механізми
лінгвістичний та комунікативний компоненти
системні порушення мовлення
загальне недорозвинення мовлення
психолингвистика
психолингвистический подход
язык
речь
речевая деятельность
психологические механизмы
лингвистический и коммуникативный компоненты
системные нарушения речи
общее недоразвитие речи
psycholinguistics
psycholinguistic approach
language
speech
speech activity
speech activity
psychological mechanisms
linguistic and communicative components
systemic speech disorders
the general underdevelopment of speech
Issue Date: 2016
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Чередніченко, Н. В. Психолінгвістичний підхід до подолання мовленнєвих порушень у дітей із системними вадами мовлення / Н. В. Чередніченко, О. М. Карпенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 31. - С. 134-142.
Abstract: У статті розглядаються основні теоретичні положення, що лежать в основі психолінгвістичного підходу до діагностики та корекції системних мовленнєвих порушень у дітей. Розкрито психолінгвістичну структуру мовленнєвої діяльності, схарактеризовано її психологічні механізми – загальнофункціональні та специфічні мовленнєві, а також нормативні показники мовленнєвого розвитку дитини дошкільного віку. Наголошується, що повноцінна мовленнєва діяльність забезпечує засвоєння та використання мови індивідуумом, що дозволяє виділити відповідно її лінгвістичний і комунікативний компоненти. Розроблений науковцями психолінгвістичний аналіз структури мовленнєвої діяльності та її психофізіологічних механізмів дозволяє з нових методологічних позицій підійти до аналізу, діагностики, класифікації мовленнєвих порушень, розробки змісту і методів диференційованого корекційного навчання, основні напрями якого викладено у даній статті.
В статье рассматриваются основные теоретические положения, лежащие в основе психолингвистического подхода к диагностике и коррекции системных речевых нарушений у детей. Раскрыта психолингвистическая структура речевой деятельности, охарактеризованы ее психологические механизмы - общефункциональные и специфические речевые, а также нормативные показатели речевого развития ребенка дошкольного возраста. Отмечается, что полноценная речевая деятельность обеспечивает усвоение и использование языка индивидуумом, что позволяет выделить соответственно ее лингвистический и коммуникативный компоненты. Разработанный учеными психолингвистический анализ структуры речевой деятельности и ее психофизиологических механизмов позволяет с новых методологических позиций подойти к анализу, диагностики, классификации речевых нарушений, разработке содержания и методов дифференцированного коррекционного обучения, основные направления которого изложены в данной статье.
In the article the basic theoretical principles underlying psycholinguistic approach to diagnostics and correction speech disorders in children. Psycholinguistic deals with the structure of the speech, author determined its psychological mechanisms - zahalnofunktsionalni and specific speech and language development standard rates preschool child. It is noted that a good speech activity provides learning and language use individual that can provide under its linguistic and communicative components. Developed by scientists psycholinguistic analysis of the structure of the speech and its physiological mechanism allows the position of new methodological approach to the analysis, diagnostic, classification speech disorders, developing content and methods of differential correction studies, the main directions of which are presented in this article.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16778
Appears in Collections:Випуск 31

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cherednichenko_Karpenko.pdf666.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.