Дисертація присвячена проблемі формування професійної компетентності майбутніх фахівців з фізичної реабілітації у процесі вивчення медико-біологічних дисциплін. У результаті дослідження визначено структуру професійної компетентності майбутніх фахівців з фізичної реабілітації, обґрунтовано критерії, показники та рівні її сформованості; побудовано інтегративну модель формування професійної компетентності студентів; розкрито місце і роль медико-біологічних дисциплін у процесі підготовки фахівців з фізичної реабілітації.
Розроблено технологію формування професійної компетентності студентів у процесі вивчення медико-біологічних дисциплін, розкрито її сутність, структуру, класифікаційні якісні ознаки, педагогічні умови реалізації: пролонговане застосування у процесі медико-біологічної підготовки групової навчальної діяльності студентів; їхнє спрямування на самооцінку досягнутого рівня професійної компетентності; подолання монодисциплінарного характеру професійної підготовки завдяки реалізації інтегративно-диференційованого підходу до вивчення медико-біологічних дисциплін.
The dissertation is devoted to the problem of would-be physical rehabilitation specialists’ professional competence in the process of studying medicine and biology-related subjects. The dissertation provides a well-structured pattern for developing would-be physical rehabilitation specialists’ professional competence. In the course of research and fieldwork certain criteria and factors of professional competence of would-be physical rehabilitation specialists have been singled out and specified, which made it possible to characterize four levels of proficiency. Pedagogical technology of forming would-be physical rehabilitation specialists’ professional competence in the process of mastering medicine- and biology-related subjects has been developed and experimentally approved. Pedagogical prerequisites of its implementation were: systematic group classroom activities; orientation of students to self-assessment of the level of proficiency achieved; overcoming of monodisciplinary professional training owing to integrative and differentiated approach to studying medicine- and biology-related subjects.