На основі теоретичного аналізу наукових джерел висвітлено сутність поняття «знання», його функції, визначено
основні компоненти. Узагальнено існуючі підходи в філософії, психології, дидактиці до змісту та класифікації знань.
Встановлено, що формування кожного виду знань відбувається в чіткій послідовності відповідно до етапів пізнання: відчуття-сприйняття-уявлення-поняття-судження-умовивід. Автором статті визначається сутність психологічних основ формування уявлень і понять, розкривається їх зміст,
наводиться класифікація. Особлива увага приділяється вивченню питання визначення уявлень і понять географічного
змісту. Проаналізовано роботи науковців з питань особливостей формування у розумово відсталих школярів
елементарних географічних уявлень і понять. Визначено, що ефективність їх формування в учнів з вадами інтелектуального
розвитку буде залежати від дотримання таких методичних умов як: залучення значної кількості наочних посібників,
актуалізації опорних знань перед вивченням нового матеріалу, перевірки та уточнення розуміння сприйнятого та вивченого
матеріалу із наступним його корегуванням.
На основе теоретического анализа научных источников раскрывается сущность понятия «знание», обозначены его
функции, определены основные компоненты. Обобщены существующие подходы в философии, психологии, дидактике к содержанию и классификации знаний. Установлено, что формирование каждого вида знаний происходит в чёткой
последовательности, соответствующей этапам познания: ощущение-восприятие-представление-понятие-суждение-
умозаключение. Автором статьи определяется сущность психологических основ формирования представлений и понятий, раскрывается их содержание, приводится классификация. Особенное внимание уделяется изучению вопроса определения представлений и понятий географического содержания. Проанализированы работы учёных по вопросам особенностей формирования у умственно отсталых школьников элементарных географических представлений и понятий. Определено, что эффективность их формирования будет зависеть от выполнения таких методических условий, как привлечение значительного количества наглядных пособий, актуализации опорных знаний перед изучением нового материала, проверки и уточнения понимания воспринятого и изученного материала с последующей его корректировкой.
Based on the theoretical analysis of the concept of scientific sources, the word «knowledge» is disclosed, the functions and
main components. Summarizes approaches to philosophy and psychology, didactics of the content and classification of knowledge. The formation of each type of knowledge takes place in a certain sequence of steps. The sequence of stages of cognition: sensation-perception-representation-judgments, conclusions. The author defines the essence of the psychological foundations of the formation of ideas and concepts, disclose their
contents. Particular attention is paid to the issue of geographical definitions of the content. We analyzed the work of scientists on the geographical features of the formation of ideas and concepts among mentally retarded children. It has been determined that the effectiveness of their formation will depend on attracting significant amounts of visual aids, updated support knowledge to the study of new material, test and refine the understanding of the studied material with its subsequent correction.