Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

До проблеми формування знань географічного змісту у учнів з інтелектуальними порушеннями

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Скиба, Т. Ю.
dc.date.accessioned 2017-11-22T10:10:00Z
dc.date.available 2017-11-22T10:10:00Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Скиба, Т. Ю. До проблеми формування знань географічного змісту у учнів з інтелектуальними порушеннями / Т. Ю. Скиба // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 32. Ч. 2. - С. 143-148. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16610
dc.description.abstract На основі теоретичного аналізу наукових джерел висвітлено сутність поняття «знання», його функції, визначено основні компоненти. Узагальнено існуючі підходи в філософії, психології, дидактиці до змісту та класифікації знань. Встановлено, що формування кожного виду знань відбувається в чіткій послідовності відповідно до етапів пізнання: відчуття-сприйняття-уявлення-поняття-судження-умовивід. Автором статті визначається сутність психологічних основ формування уявлень і понять, розкривається їх зміст, наводиться класифікація. Особлива увага приділяється вивченню питання визначення уявлень і понять географічного змісту. Проаналізовано роботи науковців з питань особливостей формування у розумово відсталих школярів елементарних географічних уявлень і понять. Визначено, що ефективність їх формування в учнів з вадами інтелектуального розвитку буде залежати від дотримання таких методичних умов як: залучення значної кількості наочних посібників, актуалізації опорних знань перед вивченням нового матеріалу, перевірки та уточнення розуміння сприйнятого та вивченого матеріалу із наступним його корегуванням. ua
dc.description.abstract На основе теоретического анализа научных источников раскрывается сущность понятия «знание», обозначены его функции, определены основные компоненты. Обобщены существующие подходы в философии, психологии, дидактике к содержанию и классификации знаний. Установлено, что формирование каждого вида знаний происходит в чёткой последовательности, соответствующей этапам познания: ощущение-восприятие-представление-понятие-суждение- умозаключение. Автором статьи определяется сущность психологических основ формирования представлений и понятий, раскрывается их содержание, приводится классификация. Особенное внимание уделяется изучению вопроса определения представлений и понятий географического содержания. Проанализированы работы учёных по вопросам особенностей формирования у умственно отсталых школьников элементарных географических представлений и понятий. Определено, что эффективность их формирования будет зависеть от выполнения таких методических условий, как привлечение значительного количества наглядных пособий, актуализации опорных знаний перед изучением нового материала, проверки и уточнения понимания воспринятого и изученного материала с последующей его корректировкой. ua
dc.description.abstract Based on the theoretical analysis of the concept of scientific sources, the word «knowledge» is disclosed, the functions and main components. Summarizes approaches to philosophy and psychology, didactics of the content and classification of knowledge. The formation of each type of knowledge takes place in a certain sequence of steps. The sequence of stages of cognition: sensation-perception-representation-judgments, conclusions. The author defines the essence of the psychological foundations of the formation of ideas and concepts, disclose their contents. Particular attention is paid to the issue of geographical definitions of the content. We analyzed the work of scientists on the geographical features of the formation of ideas and concepts among mentally retarded children. It has been determined that the effectiveness of their formation will depend on attracting significant amounts of visual aids, updated support knowledge to the study of new material, test and refine the understanding of the studied material with its subsequent correction. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject знання ua
dc.subject функції знань ua
dc.subject географічні знання ua
dc.subject географічні уявлення ua
dc.subject географічні поняття ua
dc.subject розумово відсталі учні ua
dc.subject формування уявлень та понять географічного змісту ua
dc.subject знания ua
dc.subject функции знаний ua
dc.subject географические знания ua
dc.subject географические представления ua
dc.subject географические понятия ua
dc.subject умственно отсталые дети ua
dc.subject формирование представлений и понятий географического содержания ua
dc.subject knowledge ua
dc.subject knowledge of the function ua
dc.subject geographic knowledge ua
dc.subject geographical representation ua
dc.subject geographical concepts ua
dc.subject mentally retarded children ua
dc.subject the formation of ideas and concepts of geographic content ua
dc.subject.classification 376 ua
dc.title До проблеми формування знань географічного змісту у учнів з інтелектуальними порушеннями ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу