DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 29 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16492
Title: Сучасний стан проблеми підліткової девіації у соціально-педагогічному контексті
Authors: Супрун, Микола Олексійович
Супрун, Дар'я Миколаївна
Keywords: психологічне діагностування
методологія
методи наукового психологічного дослідження
підліток
виховання
девіантна поведінка
суспільство
психологическое диагностирование
методология
методы научного психологического исследования
подросток
воспитание
девиантное поведение
общество
psychological diagnosis
methodology
methods of scientific psychological research
teenager
education
deviant behavior and society
Issue Date: 2015
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Супрун, М. О. Сучасний стан проблеми підліткової девіації у соціально-педагогічному контексті / М. О. Супрун, Д. М. Супрун // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 29. - С. 244-249.
Abstract: У статті досліджено сучасний стан розвитку проблеми злочинності серед неповнолітніх. Аналізуються історико- психологічні засади виникнення злочинності серед неповнолітніх у вітчизняних та зарубіжних джерелах. Висвітлено сутність і структуру питання девіації підлітків у сучасному суспільстві (соціально-психологічний аспект). Встановлено елементи визначення девіації, критерії та показники сформованості соціальної поведінки та асоціальної поведінки. Особлива увага приділяється пошуку та розробці критеріїв соціальної поведінки, оптимального комплексу методів здійснення психологічної діагностики, що обумовлює визначення рівня її розвитку, розробці програми розвитку зазначеної поведінки та визначенню психологічної ефективності розробленої програми. Аналізуються практичні результати психологічного діагностування девіації в соціологічній, соціально-психологічній, соціально-педагогічній, а також юридичній і медичній площинах. Доведений тісний зв’язок поняття девіантної поведінки з поняттям норми поведінки, яку встановлює суспільство.
В статье исследовано современное состояние проблемы преступности среди несовершеннолетних. Анализируются историко-психологические основы возникновения преступности среди несовершеннолетних в отечественных и зарубежных источниках. Освещены сущность и структура вопроса девиации подростков в современном обществе (социально-психологический аспект). Установлено элементы определения девиации, критерии и показатели сформированности социального поведения и асоциального поведения. Особое внимание уделяется поиску и разработке критериев социального поведения, оптимального комплекса методов осуществления психологической диагностики, обусловливает определение уровня его развития, разработке программы развития указанного поведения и определению психологической эффективности разработанной программы. Анализируются практические результаты психологического диагностирования девиации в социологической, социально-психологической, социально-педагогической, а также, юридической и медицинской плоскостях. Доказана тесная связь понятия девиантного поведения с понятием нормы поведения, которое устанавливает общество.
This article explores the current state of juvenile delinquency. The historical and psychological foundations of occurrence of juvenile delinquency in domestic and foreign sources are analyzed. The nature and structure of matter deviation teens in today's society (social and psychological aspects) are viewed.. Special attention is paid to the socio-psychological approach to developing the concept of adolescence. Elements of the definition of deviation, criteria and indicators of formation of social behavior and antisocial behaviour are established Particular attention is paid to finding and developing criteria for social behavior, the optimal set of methods of psychological diagnosis, which makes determining the level of its development, development program of the specified behavior and psychological definition of developed program’s efficiency. The practical results of psychological diagnosis deviation in sociological, psychological, social, educational, and medical and legal dimensions are analyzed. Close relationship of deviant behavior with the concept of norm of conduct, which are set by the society are driven.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16492
Appears in Collections:Випуск 29

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Suprun M._Suprun D..pdf350.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.