DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 29 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16472
Title: До питання формування психологічної готовності педагогів масової школи до роботи в інклюзивному освітньому середовищі
Authors: Панченко, Т. Л.
Keywords: готовність до педагогічної діяльності
психологічна готовність
інклюзивне освітнє середовище
діти з обмеженими фізичними можливостями
готовность к педагогической деятельности
психологическая готовность
инклюзивная образовательная среда
дети с ограниченными физическими возможностями
readiness for pedagogical activity
psychological readiness
inclusive educational environment
children with disabilities
Issue Date: 2015
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Панченко, Т. Л. До питання формування психологічної готовності педагогів масової школи до роботи в інклюзивному освітньому середовищі / Т. Л. Панченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 29. - С. 220-226.
Abstract: У статті розглядається проблема формування психологічної готовності педагогів масової школи до роботи в інклюзивному освітньому середовищі. Здійснено теоретичний аналіз поняття психологічної готовності до професійної діяльності загалом; розглянуто структуру та особливості готовності до педагогічної діяльності; визначено складові готовності педагогічних працівників до реалізації інклюзивної моделі навчання. Зазначено, що має місце проблема неготовності вчителів масової школи до роботи з дітьми з обмеженими фізичними можливостями, недостатнього рівня сформованості необхідних професійних компетенцій щодо організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі, наявності у педагогів особистісних психологічних бар’єрів стосовно осіб з інвалідністю. Обґрунтовано необхідність здійснення спеціальної психолого-педагогічної підготовки педагогів масової школи до навчання дітей з інвалідністю в умовах інклюзії. Визначені основні напрямки та форми роботи з питань формування психологічної готовності педагогів до роботи в інклюзивному освітньому середовищі, підвищення їхньої професійної компетентності.
В статье рассматривается проблема формирования психологической готовности педагогов массовой школы к работе в инклюзивной образовательной среде. Осуществлѐн теоретический анализ понятия психологической готовности к профессиональной деятельности в целом; рассмотрена структура и особенности готовности к педагогической деятельности, определены составляющие готовности педагогических работников к реализации инклюзивной модели обучения. Указано на то, что имеет место проблема неготовности педагогов массовой школы к работе с детьми с ограниченными физическими возможностями, недостаточного уровня сформированности необходимых профессиональных компетенций относительно организации образовательного процесса в инклюзивной среде, наличия у педагогов личностных психологических барьеров в отношении людей с инвалидностью. Обоснована необходимость осуществления специальной психолого-педагогической подготовки педагогов массовой школы к обучению детей с инвалидностью в условиях массовой школы. Определены основные направления и формы роботы по вопросам формирования психологической готовности педагогов к работе в инклюзивной образовательной среде, повышения их профессиональной компетентности.
The problem of development of psychological readiness of regular school teachers to work in inclusive educational environment is considered in the article. The theoretical analysis of the concept of psychological readiness for professional activity in general, is done; the structure and characteristics of readiness for pedagogical activity is discussed; the constituents of teaching staff readiness to the implementation of inclusive education are determined. It is indicated that there is a problem of unavailability of regular school teachers to work with children with disabilities, insufficient professional competencies required for the organization of educational process in an inclusive environment, existence of teachers’ personal psychological barriers concerning people with disabilities. The necessity of providing special psychological and pedagogical trainings for teachers of regular schools to teaching children with disabilities in terms of inclusion is based. The main directions and forms of work on formation of psychological readiness of teachers to work in inclusive educational environment and development of their professional competence are determined.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16472
Appears in Collections:Випуск 29

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Panchenko.pdf367.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.