DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 29 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16440
Title: Основні вимоги до підбору наочно-дидактичного матеріалу при логопедичній роботі з дітьми раннього віку
Authors: Хоменко, С. О.
Keywords: дидактичний матеріал
порушення мовлення
діти раннього віку
логопедична робота
дидактический материал
нарушение речи
дети раннего возраста
логопедическая работа
learning materials
speech disorders
early age children
speech and language therapy
Issue Date: 2015
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Хоменко, С. О. Основні вимоги до підбору наочно-дидактичного матеріалу при логопедичній роботі з дітьми раннього віку / С. О. Хоменко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 29. - С. 130-136.
Abstract: У статті досліджується проблема визначення основних вимог до підбору наочно-дидактичних матеріалів для проведення логопедичної роботи з дітьми раннього віку. Здійснений аналіз наукової психолого-педагогічної літератури з питань сучасного стану організації корекційно-логопедичної роботи з дітьми раннього віку та визначення основних вимог до підбору наочно-дидактичного матеріалу при логопедичній роботі з дітьми даної категорії доводить актуальність обраної теми дослідження. Зазначено, що використання наочно-дидактичних посібників полегшує засвоєння матеріалів, сприяє формуванню сенсорних передумов для розвитку мовленнєвих умінь та навичок, уточненню і розширенню уявлень дітей, розвитку пізнавальної діяльності, створює сприятливий емоційний фон для проведення логопедичної роботи. Описано основні методичні вимоги, які необхідно враховувати, обираючи дидактичний матеріал. Обгрунтовано важливість організації корекційно-логопедичної роботи з дітьми раннього віку з опорою на чуттєві образи, що робить засвоєння мовленнєвих умінь і навичок конкретнішим, доступнішим, усвідомленим, а також підвищує ефективність логопедичної роботи. Представлений зразковий перелік посібників з вказівкою їх призначення, які необхідно мати в логопедичному кабінеті.
В статье исследуется проблема определения основных требований к подбору наглядно-дидактических материалов для проведения логопедической работы с детьми раннего возраста. Осуществленный анализ научной психолого- педагогической литературы по вопросам современного состояния организации коррекционно-логопедической работы с детьми раннего возраста и определения основных требований к подбору наглядно-дидактических материалов при логопедической работе с детьми данной категории доводит актуальность избранной темы исследования. Отмечено, что использование наглядно-дидактических пособий облегчает усвоение материалов, способствует формированию сенсорных предпосылок для развития речевых умений и навыков, уточнению и расширению представлений детей, развития познавательной деятельности, создает благоприятный эмоциональный фон для проведения логопедической работы. Описаны основные методические требования, которые необходимо учитывать, выбирая дидактический материал. Обоснована важность организации коррекционно-логопедической работы с детьми раннего возраста с опорой на чувственные образы, что делает усвоение речевых умений и навыков конкретнее, более доступным, осознанным, а также повышает эффективность логопедической работы. Представленный образцовый перечень пособий с указанием их назначения, которые необходимо иметь в логопедическом кабинете.
The article discusses issues of basic requirements for selection of visual learning materials for speech and language therapy of early age children. The performed analysis of scientific psychological and educational literature on the current state of correctional work and speech therapy with early age children and determination of basic requirements for selection of visual learning materials for speech and language therapy of children of this category proves importance of the chosen research topic. It is noted that use of visual learning manuals facilitates learning, facilitates sensory preconditions for development of language patterns and skills, promotes refinement and expansion of children perceptions, development of cognitive activities, and creates a favourable emotional background for speech and language therapy. The article describes the basic methodological requirements that should be taken into account at choosing of learning materials. It was substantiated an importance of organization of correctional work and speech therapy with early age children on the base of sensual images, with the help of which mastering of speech skills becomes more specific, accessible, conscious and speech and language therapy as a whole becomes more effective. An exemplary list of manuals with indication of their purpose that should be at a logopedic room is included into the article.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16440
Appears in Collections:Випуск 29

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khomenko.pdf472.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.