Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Обгрунтування актуальності формування професійно-трудової компетентності в учнів спеціальної школи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Товстоган, В. С.
dc.date.accessioned 2017-11-10T07:44:15Z
dc.date.available 2017-11-10T07:44:15Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Товстоган, В. С. Обгрунтування актуальності формування професійно-трудової компетентності в учнів спеціальної школи / В. С. Товстоган // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 29. - С. 118-125. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16422
dc.description.abstract У статті розглядається проблема формування професійно-трудової компетентності в учнів спеціальної школи. На основі отриманих катамнестичних даних та літературних джерел проаналізовано стан працевлаштування випускників з вадами психофізичного розвитку. Визначено причини, що зумовлюють низьку професійну стійкість розумово відсталих після закінчення школи чи професійно-трудового училища. Наведена структура професійно-трудової компетентності, на основі якої визначено напрямки роботи вчителя трудового навчання щодо формування її структурних складових. Компетентнісний підхід розглядається, як інструмент і як результат навчальної діяльності, зокрема, трудового навчання. Наголошено на важливості основних складових професійно-трудової компетентності в становленні майбутнього робітника, зокрема таких, як знання, уміння, профорієнтаційна робота, мотивація до навчання, ціннісне ставлення до знань у школярів тощо. Звернено увагу на необхідність ретельного відбору професій в умовах спеціальної школи, зв’язку навчання з виробництвом, технічним прогресом. Намічено напрямок подальшої роботи щодо подолання зазначених недоліків. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема формирования профессионально-трудовой компетентности у учащихся специальной школы. На основе полученных катамнестических данных и литературных источников проанализировано состояние трудоустройства выпускников с нарушением психофизического развития. Определены причины, которые предопределяют низкую профессиональную устойчивость умственно отсталых после окончания школы и профессионально- трудового училища. Приведена авторская структура профессионально-трудовой компетентности, на основе которой определены направления работы учителя трудового обучения относительно формирования ее структурных составляющих. Компетентностный подход рассматривается, как инструмент и как результат учебной деятельности, в частности, трудового обучения. Отмечена важность основных составляющих профессионально-трудовой компетентности в процессе становления будущего рабочего, в частности таких, как знания, умения, профориентационная работа, мотивация к трудовому обучению, ценностное отношение к знаниям у школьников, способность к самообразованию. Сформулированы основные пути формирования профессионально-трудовой компетентности на уроках трудового обучения в учащихся специальной школы. ua
dc.description.abstract The problem of formation of professional competence of working students of a special school. On the basis of follow-up data and literature analyzes the employment of graduates in violation of psychophysical development. The reasons which explain the poor stability of the mentally retarded professional after graduating from high school and vocational school of labor. The structure of professional competence and labor, which are defined based on the direction of the teacher of labor training on the formation of its structural components. The competence approach is seen as a tool and as a result of training activities, in particular, labor training. The importance of the basic components of professional and labor competencies in the process of becoming the future of working, in particular, such as knowledge, skills, career guidance work, motivation to learn, value attitude to the students' knowledge, the ability to self-education. Attention is drawn to the need for careful selection professions under special schools, the need for a close connection with the production of training, technical progress. The list of regulatory documents of the Ministry of Education of Ukraine, which regulates the introduction in the educational process of school the competence approach.The problems for the teacher to build competencies in lessons of labor training. It is planned to guide further work to overcome these shortcomings. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійно-трудова компетентність ua
dc.subject компетентнісний підхід ua
dc.subject професійна сталість ua
dc.subject учні з вадами психофізичного розвитку ua
dc.subject соціалізація ua
dc.subject профессионально-трудовая компетентность ua
dc.subject компетентностный подход ua
dc.subject профессиональная стабильность ua
dc.subject учащиеся с нарушениями психофизического развития ua
dc.subject социализация ua
dc.subject professional labor competence ua
dc.subject competence approach ua
dc.subject professional stability ua
dc.subject pupils with impaired mental and physical development ua
dc.subject socialization ua
dc.subject.classification 376 ua
dc.title Обгрунтування актуальності формування професійно-трудової компетентності в учнів спеціальної школи ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу