DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 29 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16421
Title: Формування слухового контролю в мовленнєвій діяльності старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення
Authors: Тищенко, В. В.
Keywords: загальний недорозвиток мовлення
старший дошкільний вік
слуховий контроль
фонологічна
лексична
граматична сторони мовлення
общее недоразвитие речи
старший дошкольный возраст
слуховой контроль
фонологическая
лексическая и грамматическая стороны речи
general underdevelopment of speech
preschool age
the auditory control
phonological
lexical and grammatical aspects of speech
Issue Date: 2015
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Тищенко, В. В. Формування слухового контролю в мовленнєвій діяльності старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення / В. В. Тищенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 29. - С. 112-118.
Abstract: У статті представлена методика роботи з формування дії слухового контролю і самоконтролю в мовленнєвій діяльності старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення. Розглядається функціонування контролю на трьох рівнях мовленнєвої діяльності: фонологічному, лексичному і граматичному. Визначено структуру дії контролю, виокремлено його складники. Автором представлена методика формування слухового контролю на кожному з названих рівнів. Визначено зміст роботи, описана її послідовність, наведені приклади корекційно-розвивальних завдань. Методика побудована з урахуванням структури дії контролю та особливостей пізнавальної діяльності дітей із загальним недорозвитком мовлення. Зазначена методика дозволить підвищити ефективність корекційної роботи з подолання загального недорозвитку мовлення у дітей і підготовки їх до шкільного навчання.
В статье представлена методика работы по формированию действия слухового контроля и самоконтроля в речевой деятельности старших дошкольников с общим недоразвитием речи. Рассматривается функционирование контроля на трех уровнях речевой деятельности: фонологическом, лексическом и грамматическом. Определена структура действия контроля, выделены его составляющие. Автором представлена методика формирования слухового контроля на каждом из этих уровней. Определено содержание работы, описана ее последовательность, приведены примеры коррекционно-развивающих заданий. Методика построена с учетом структуры действия контроля им особенностей познавательной деятельности детей с общим недоразвитием речи. Указанная методика позволит повысить эффективность коррекционной работы по преодолению общего недоразвития речи у детей и подготовки их к школьному обучению.
The article presents a technique of formation of the auditory control and self-control in speech activity of the senior preschool children with the general underdevelopment of speech. We consider the operation of control at three levels of speech activity: phonological, lexical and grammatical. The structure of control was described, its components were defined. The author presents a technique of formation of the auditory control at each of these levels. The content of the work, and this work sequence are described. Examples of overcoming and developmental exercises are presented . The technique is built taking into account the structure of control activities and features of cognitive activity of children with the general underdevelopment of speech. This technique will increase the effectiveness of overcoming work with children with general underdevelopment of speech and prepare them for school.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16421
Appears in Collections:Випуск 29

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tishchenko.pdf555.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.