У статті представлена методика роботи з формування дії слухового контролю і самоконтролю в мовленнєвій
діяльності старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення. Розглядається функціонування контролю на трьох
рівнях мовленнєвої діяльності: фонологічному, лексичному і граматичному. Визначено структуру дії контролю, виокремлено його складники. Автором представлена методика формування слухового контролю на кожному з названих рівнів. Визначено зміст роботи, описана її послідовність, наведені приклади корекційно-розвивальних завдань. Методика побудована з урахуванням структури дії контролю та особливостей пізнавальної діяльності дітей із загальним недорозвитком мовлення.
Зазначена методика дозволить підвищити ефективність корекційної роботи з подолання загального недорозвитку
мовлення у дітей і підготовки їх до шкільного навчання.
В статье представлена методика работы по формированию действия слухового контроля и самоконтроля в
речевой деятельности старших дошкольников с общим недоразвитием речи. Рассматривается функционирование контроля на трех уровнях речевой деятельности: фонологическом, лексическом и грамматическом. Определена структура действия контроля, выделены его составляющие. Автором представлена методика формирования слухового контроля на каждом из этих уровней. Определено содержание работы, описана ее последовательность, приведены примеры коррекционно-развивающих заданий. Методика построена с учетом структуры действия контроля им особенностей познавательной деятельности детей с общим недоразвитием речи.
Указанная методика позволит повысить эффективность коррекционной работы по преодолению общего
недоразвития речи у детей и подготовки их к школьному обучению.
The article presents a technique of formation of the auditory control and self-control in speech activity of the senior
preschool children with the general underdevelopment of speech. We consider the operation of control at three levels of speech
activity: phonological, lexical and grammatical. The structure of control was described, its components were defined. The author
presents a technique of formation of the auditory control at each of these levels. The content of the work, and this work sequence are described. Examples of overcoming and developmental exercises are presented . The technique is built taking into account the structure of control activities and features of cognitive activity of children with the general underdevelopment of speech.
This technique will increase the effectiveness of overcoming work with children with general underdevelopment of speech
and prepare them for school.