У статті розкривається стан фізичного розвитку та функціонального стану дітей старшого дошкільного віку із
загальним недорозвиненням мовлення. Результати дослідження довели, що рівень фізичного розвитку дітей із ЗНМ нижчий, ніж рівень фізичного розвитку дітей без мовленнєвих порушень. Також окреслено показники, за якими відстають діти досліджуваної категорії.
Описується вплив засобів фізичної реабілітації на моторику та фізичний розвиток дітей і їх взаємозв’язок зі станом
розумової та мовленнєвої сфери.
Окреслюються шляхи розвитку моторної діяльності та запобігання вторинних нашарувань за допомогою засобів
фізичної реабілітації, що також позитивно впливатиме на процес відновлення мовленнєвих функцій.
Обґрунтовується та описується комплексна диференційована профілактично-коригувальна система фізичної реабілітації, яка доступна для використання та рекомендована для впровадження у дошкільних навчальних закладах для
дітей з порушеннями мовлення.
Комплексна система фізичної реабілітації передбачає такі засоби, як лікувальна фізична культура, фізіотерапевтичні методи, різновиди загального та логопедичного масажу, загартовуючі процедури, методики роботи над
вдосконаленням дихання тощо. Для всіх засобів розроблена схема застосування, яка регламентується режимом дня
дошкільного навчального закладу та узгоджується із логопедичною роботою.
Наводяться приклади впровадження сучасних оздоровчих технологій.
В статье раскрывается состояние физического развития и функционального состояния детей старшего
дошкольного возраста с общим недоразвитием речи. Результаты исследования показывают, что уровень физического развития детей с ОНР ниже уровня физического развития детей без речевых нарушений. Также определены показатели, по которым отстают дети исследуемой категории.
Описывается влияние средств физической реабилитации на моторику и физическое развитие детей и их
взаимосвязь с состоянием умственной и речевой сферы.
Раскрываются пути развития моторной деятельности и предотвращения вторичных отклонений с помощью
средств физической реабилитации, которые также положительно будут влиять на процесс восстановления речевых функций.
Обосновывается и описывается комплексная дифференцированная профилактико-корригирующая система
физической реабилитации, которая доступна для использования и рекомендована для внедрения в дошкольных
образовательных учреждениях для детей с нарушениями речи.
Комплексная система физической реабилитации предусматривает такие средства, как лечебная физическая
культура, физиотерапевтические методы, разные виды общего и логопедического массажа, закаливающие процедуры, дыхательная гимнастика и др. Для всех средств разработана схема применения, которая регламентируется режимом дня детского сада и согласуется с логопедической работой. Приводятся примеры внедрения современных оздоровительных технологий.
The article reveals the state of physical development and functional state of preschool children with the general
underdevelopment of speech. The author determined that the level of physical development of children with general speech
underdevelopment is lower than the level of physical development of children without speech disorders. Also the indicators, which
lag behind the children of studied category, were outlined.
The impact of physical rehabilitation on motility and physical development of children and their abilities in mental and
verbal areas is described.
The ways of the development of motility activity and prevention of secondary layers by means of physical rehabilitation are
outlined, which also positively influence on the recovery process.
The complex and differentiated system of preventive and corrective physical rehabilitation, which is available for use and
recommended for implementation in pre-schools for children with speech disorders is substantiated and described.
The complex system of physical rehabilitation involves such tools as medical physical culture, physiotherapy, speech
therapy and types of general and logopaedic massage, tempering procedures, methods used to improve breathing. The scheme for
all tools was developed and regulated by the kindergarten day regime and consistent with the speech therapy work.
The examples of introduction of modern health technologies were given.