DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 29 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16410
Title: Дослідження математичних уявлень дошкільників з порушенням інтелекту
Authors: Омельченко, М. С.
Keywords: арифметичні дії
дошкільники з порушенням інтелекту
лічба
математичні уявлення
арифметические действия
дошкольники с нарушением интеллекта
счет
математические представления
arithmetic
preschool children with intellectual disabilities
through mathematical representation
Issue Date: 2015
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Омельченко, М. С. Дослідження математичних уявлень дошкільників з порушенням інтелекту / М. С. Омельченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 29. - С. 66-72.
Abstract: Стаття присвячена проблемі дослідження математичних уявлень дошкільників з порушенням інтелекту 6-7 років. Автор визначає зміст поняття і основні наукові досягнення у галузі проблеми формування елементарних математичних уявлень дітей з порушенням інтелекту. Особлива увага приділяється засвоєнню лічби, виконанню простих арифметичних дій. В основі статті постає аналіз результатів дослідження сформованості математичних уявлень даної категорії дітей. Розглянуті три етапи проведеного експериментального дослідження, визначені рівні математичних уявлень дітей з порушенням інтелекту. Представлені у статті результати свідчать про те, що більшість досліджуваних мають низький та середній рівні сформованості математичних уявлень, що вказує на необхідність подальшого вивчення даної проблеми, а також створення методичних розроблень, які б підвищили ефективність роботи з формування навичок лічби, складання та віднімання у дошкільників з порушенням інтелекту.
Статья посвящена проблеме исследования математических представлений дошкольников с нарушением интеллекта 6-7 лет. Автор определяет содержание понятия и основные научные достижения в сфере проблемы формирования элементарных математических представлений детей с нарушением интеллекта. Особое внимание уделяется усвоению счета, выполнению простых арифметических действий. В основе статьи заложен анализ результатов исследования сформированности математических представлений данной категории детей. Рассмотрены три этапа проведенного экспериментального исследования, определены уровни математических представлений детей с нарушением интеллекта. Представленные в статье результаты свидетельствуют о том, что большинство испытуемых имеют низкий и средний уровни сформированности математических представлений, что указывает на необходимость дальнейшего изучения данной проблемы, а также создания методических разработок, которые бы повысили эффективность работы по формированию навыков счета, сложения и вычитания у дошкольников с нарушением интеллекта.
The article is devoted to the study of mathematical representations of preschool children with intellectual disabilities 6-7 years. The author defines the content of the concept and the basic scientific achievements in the field of problems of formation of elementary mathematical representations of children with intellectual disabilities. Particular attention is paid to the assimilation of the account operations of addition and subtraction.The article laid the basis of analysis of the results of formation of mathematical representations of a given category of children. We consider three stages of the pilot study, we determined the levels of mathematical views that children with intellectual disabilities. Presented in the article results indicate that the majority of subjects have low and medium levels of formation of mathematical representations, indicating the need for further study of the problem, as well as creating teaching materials that would have increased the efficiency of work on the formation of numeracy skills in preschool children with intellectual disabilities.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16410
Appears in Collections:Випуск 29

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Omelchenko.pdf432.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.