Стаття присвячена розкриттю теоретико-методичних засад реалізації всебічного корекційного впливу, що
забезпечує виправлення недоліків розвитку та сприяє гармонізації й спрямуванню психофізичного, зокрема, мовленнєвого розвитку дитини із мовленнєвим дизонтогенезом. Розкриті сутність, механізми і засоби самовираження та творчого самовираження. Обґрунтована важливість формування здатності до творчого самовираження для дітей із порушеннями мовлення саме у дошкільному віці. Показана значущість використання творчості та ігрової діяльності дітей-дошкільників у корекційно-виховному процесі. Проаналізовані науково-методичні джерела з питань ігрової діяльності та висвітлений авторський підхід до сутності інсценування, як такого, що має виражений творчий зміст. Розкритий механізм та значення організації процесу художньо-естетичного сприймання як вихідного моменту, що забезпечує здійснення виконавчої діяльності й творчості. Окреслені основні етапи корекційно-превентивного навчання, виділені компоненти театралізованої діяльності дошкільників: пізнавальний, ігровий і сценічний, що є ключовими для визначення етапів впровадження методики формування здатності до творчого самовираження у дошкільників із порушеннями мовлення у процесі інсценування казки.
Статья посвящена раскрытию теоретико-методических основ реализации всестороннего коррекционного
воздействия, обеспечивающего исправление недостатков развития и гармонизации психофизического и, в частности,
речевого развития ребенка с речевым дизонтогенезом. Раскрыты сущность, механизмы, средства самовыражения и
творческого самовыражения. Обоснована важность формирования способности к творческому самовыражению для детей с нарушениями речи именно в дошкольном возрасте. Показана значимость использования творчества и игровой деятельности детей-дошкольников в коррекционно-воспитательном процессе. Проанализирована научно-методическая литература по вопросам игровой деятельности и освещен авторский подход к сущности инсценировки, как имеющего выраженное творческое содержание. Раскрыт механизм и значение организации процесса художественно-эстетического восприятия как исходного момента, обеспечивающего исполнительской деятельности и творчества. Очерчены основные этапы коррекционно-превентивного обучения, выделены компоненты театрализованной деятельности дошкольников:
познавательный, игровой и сценический, которые являются ключевыми для определения этапов внедрения методики
формирования способности к творческому самовыражению у детей с нарушениями речи в процессе инсценировки сказки.
The article concentrates on the theoretical and methodological basis of implementation of a comprehensive corrective
effect, providing corrective development and facilitating adequation, harmonization of psychophysical development, including speech development of a child with speech dysontogenesis. The author covers the essence, the mechanisms and means of creative selfexpression, substantiates the importance of forming ability for creative self-expression of children with speech disorders. The author analyzes scientific and methodological sources on gaming activities, and highlights the author's approach to the essence of staging which has an expressed creative content. The article outlines the basic stages of correction and preventive education, points out the
components of theatrical activity of preschool children: cognitive, play and stage, which are the key components to encourage
creative self-expression in preschoolers with speech disorders in the process of staging a fairy tale.