DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 29 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16396
Title: Програма експериментального дослідження рівнів сформованості сфери сенсорної інтеграції дітей дошкільного віку з церебральним паралічем
Authors: Заплатинська, А. Б.
Keywords: мультисенсорне середовище
сенсорна інтеграція
діти дошкільного віку із церебральним паралічем
мультисенсорная среда
сенсорная интеграция
дети дошкольного возраста с церебральным параличом
multisensory environment
sensory integration
preschool children with cerebral palsy
Issue Date: 2015
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Заплатинська, А. Б. Програма експериментального дослідження рівнів сформованості сфери сенсорної інтеграції дітей дошкільного віку з церебральним паралічем / А. Б. Заплатинська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 29. - С. 42-48.
Abstract: У статті відображено матеріали діагностичного вивчення здатності до сенсорного інтегрування у дітей дошкільного віку з церебральним паралічем та типовим розвитком. Здійснено теоретичний аналіз сенсорно-інтегративного впливу на пізнавальний розвиток дитини. Проаналізовано роль сформованості сенсорної інтеграції дитини та її вплив на процес соціальної адаптації й здатності до навчання. Зазначено, що процес сенсорної інтеграції дітей з церебральним паралічем має свої особливості через проблеми недорозвитку сенсомоторики та своєрідність емоційно-афективної, координаційно-вольової й особистісної сфери. Охарактеризовано критерії та показники вивчення рівня сформованості здатності до сенсорного інтегрування у дітей з церебральним паралічем та без порушень психофізичного розвитку. А також рівні сформованості цих якостей. Одержані результати дослідження дозволили окреслити основні напрями роботи спеціаліста з сенсорної інтеграції щодо попередження виникнення та подолання порушень розвиту у дітей з церебральним паралічем сенсорно-інтегративної терапії, зокрема, з темної сенсорної кімнати за умов комплексного впливу фахівців міждисциплінарної команди.
В статье отражены материалы диагностического изучения способности к сенсорному интегрирования у детей дошкольного возраста с церебральным параличом и типичным развитием. Проанализирована роль сформированности сенсорной интеграции ребенка и его влияние на процесс социальной адаптации и способности к обучению. Отмечено, что процесс сенсорной интеграции детей с церебральным параличом имеет свои особенности из-за проблем недоразвития сенсомоторики и своеобразия эмоционально-аффективной, координационно-волевой и личностной сферы. Охарактеризованы критерии и показатели изучения уровня сформированности способности к сенсорному интегрирования у детей с церебральным параличом и без нарушений психофизического развития. Полученные результаты исследования позволили определить основные направления работы специалиста по сенсорной интеграции в частности использования темной сенсорной комнаты в условиях комплексного воздействия специалистов междисциплинарной команды.
The article shows the study materials diagnostic capacity for sensory integration in preschool children with cerebral palsy and typical development. The role of forming the child sensory integration and its impact on the process of social adaptation and learning ability. It is noted that the process of sensory integration of children with cerebral palsy is different because of problems of underdevelopment and originality sensorimotor skills emotional and affective, volitional and coordination and personal sphere. Criteria and indicators characterized the study of formation of the capacity for sensory integration in children with cerebral palsy and without disabilities mental and physical development. The results allowed the study to outline the main areas of sensory integration specialist for the prevention of violations and poverty developed in children with cerebral palsy, sensory integrative therapy, particularly with dark sensory rooms in conditions of complex effects multidisciplinary team.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16396
Appears in Collections:Випуск 29

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zaplatynska.pdf568.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.