DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1409
Title: Психолого-педагогічні детермінанти моральних вчинків учнів молодшого шкільного віку
Authors: Гудима, Олександр Васильович
Keywords: моральний вчинок
психолого-педагогічні детермінанти
усвідомлення
самооцінка
мотив
моральний розвиток
моральна якість
молодший шкільний вік
моральні норми
моральні дії
moral action
psychological and pedagogical determinants
realization
understanding
self-appreciation
motive
moral development
moral quality
junior pupils
Issue Date: 2007
Publisher: Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова
Citation: Гудима, Олександр Васильович. Психолого-педагогічні детермінанти моральних вчинків учнів молодшого шкільного віку : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Гудима ; наук. кер. О. В. Скрипченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 21 с.
Abstract: Дисертація присвячена вивченню психолого-педагогічних детермінант морального вчинку молодших школярів. На основі теоретичного аналізу обґрунтовано та виділено основні психолого-педагогічні детермінанти моральних вчинків: усвідомлення і розуміння учнями моральних норм, етичних цінностей, притаманних соціуму; адекватна оцінка школярами моральних дій оточуючих їх людей, літературних персонажів, героїв кінофільму тощо; самооцінка учнями власних моральних дій; мотиви поведінки молодших школярів. Виявлено рівні, динаміку та особливості прояву окремих детермінант моральних вчинків впродовж молодшого шкільного віку. Простежено, що у молодших школярів функціонують усі досліджувані психолого-педагогічні детермінанти моральних вчинків, між якими існують тісні внутрішні взаємозв’язки. Вплив кожної з детермінант на формування моральних вчинків то сильнішає, то слабшає впродовж молодшого шкільного віку, однак провідне місце належить детермінанті, пов’язаній із самооцінкою власного вчинку. Експериментально доведено можливість розвитку психолого-педагогічних детермінант моральних вчинків. Розроблена та апробована програма психокорекційної роботи показала значне зростання показників за кожною детермінантою моральних вчинків в учнів експериментальної групи.
The thesis is dedicated to the study of psychological and pedagogica peculiarities of formation of moral action of junior pupils. The author of the thesis substantiated and distinguished psychological and pedagogical determinants of moral actions on the theoretical level: realizations and understanding of pupils of moral norms, ethical values; adequate valuing of pupils of moral action close to him people, literary and cinema character, self-appreciation of pupil of his moral actions, motive of behavior of pupil, creation by teacher the situations, in which the pupil can wait for pleasure from realization him moral actions, interaction teacher and pupils, connecting with incentive to positive actions, determined qualities of pupils. The author of the thesis examined the first four determinants. The empirical study of the level of the development of psychological and pedagogical determinants of moral actions has allowed revealing the peculiarities of formation of determinants in every class in primary school. The program of formation of psychological and pedagogical determinants of moral actions is designed and tested. In general the results of psychocorrection work show the considerable increase of indicators of determinants of moral actions in the pupils of experimental group. It testifies about effectiveness of elaborated system of psychocorrection lessons. The results of this study can be used by psychologists and educational specialists for formation of moral consciousness of junior generation.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1409
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hudyma.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.