Electronic National Pedagogical
Dragomanov University Repository

Психолого-педагогічні детермінанти моральних вчинків учнів молодшого шкільного віку

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Гудима, Олександр Васильович
dc.date.accessioned 2012-10-08T17:31:11Z
dc.date.available 2012-10-08T17:31:11Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Гудима, Олександр Васильович. Психолого-педагогічні детермінанти моральних вчинків учнів молодшого шкільного віку : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Гудима ; наук. кер. О. В. Скрипченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 21 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1409
dc.description.abstract Дисертація присвячена вивченню психолого-педагогічних детермінант морального вчинку молодших школярів. На основі теоретичного аналізу обґрунтовано та виділено основні психолого-педагогічні детермінанти моральних вчинків: усвідомлення і розуміння учнями моральних норм, етичних цінностей, притаманних соціуму; адекватна оцінка школярами моральних дій оточуючих їх людей, літературних персонажів, героїв кінофільму тощо; самооцінка учнями власних моральних дій; мотиви поведінки молодших школярів. Виявлено рівні, динаміку та особливості прояву окремих детермінант моральних вчинків впродовж молодшого шкільного віку. Простежено, що у молодших школярів функціонують усі досліджувані психолого-педагогічні детермінанти моральних вчинків, між якими існують тісні внутрішні взаємозв’язки. Вплив кожної з детермінант на формування моральних вчинків то сильнішає, то слабшає впродовж молодшого шкільного віку, однак провідне місце належить детермінанті, пов’язаній із самооцінкою власного вчинку. Експериментально доведено можливість розвитку психолого-педагогічних детермінант моральних вчинків. Розроблена та апробована програма психокорекційної роботи показала значне зростання показників за кожною детермінантою моральних вчинків в учнів експериментальної групи. ru_RU
dc.description.abstract The thesis is dedicated to the study of psychological and pedagogica peculiarities of formation of moral action of junior pupils. The author of the thesis substantiated and distinguished psychological and pedagogical determinants of moral actions on the theoretical level: realizations and understanding of pupils of moral norms, ethical values; adequate valuing of pupils of moral action close to him people, literary and cinema character, self-appreciation of pupil of his moral actions, motive of behavior of pupil, creation by teacher the situations, in which the pupil can wait for pleasure from realization him moral actions, interaction teacher and pupils, connecting with incentive to positive actions, determined qualities of pupils. The author of the thesis examined the first four determinants. The empirical study of the level of the development of psychological and pedagogical determinants of moral actions has allowed revealing the peculiarities of formation of determinants in every class in primary school. The program of formation of psychological and pedagogical determinants of moral actions is designed and tested. In general the results of psychocorrection work show the considerable increase of indicators of determinants of moral actions in the pupils of experimental group. It testifies about effectiveness of elaborated system of psychocorrection lessons. The results of this study can be used by psychologists and educational specialists for formation of moral consciousness of junior generation. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова ru_RU
dc.subject моральний вчинок ru_RU
dc.subject психолого-педагогічні детермінанти ru_RU
dc.subject усвідомлення ru_RU
dc.subject самооцінка ru_RU
dc.subject мотив ru_RU
dc.subject моральний розвиток ru_RU
dc.subject моральна якість ru_RU
dc.subject молодший шкільний вік ru_RU
dc.subject моральні норми ru_RU
dc.subject моральні дії ru_RU
dc.subject moral action ru_RU
dc.subject psychological and pedagogical determinants ru_RU
dc.subject realization ru_RU
dc.subject understanding ru_RU
dc.subject self-appreciation ru_RU
dc.subject motive ru_RU
dc.subject moral development ru_RU
dc.subject moral quality ru_RU
dc.subject junior pupils ru_RU
dc.subject.classification 159.922.6: 37.034: 372(043.3) ru_RU
dc.title Психолого-педагогічні детермінанти моральних вчинків учнів молодшого шкільного віку ru_RU
dc.type Other ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account