Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за
спеціальністю 13.00.02. − "Теорія і методика навчання (технічні дисципліни)" /
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. − Київ, 2016.
У дисертації досліджено проблему використання комп'ютерно орієнтованих
технологій освітніх вимірювань як засобу удосконалення фахової підготовки
майбутніх учителів технологій. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми у
філософських, педагогічних та психологічних джерелах, визначено головні етапи
педагогічної діагностики фахових знань та вимоги до використання комп'ютерно
орієнтованих технологій, уточнено базові поняття дослідження. Запропоновано
концептуальні положення методів і методики реалізації комп'ютерної педагогічної
діагностики якості знань майбутніх учителів технологій. Розроблено педагогічну
модель комплексу комп'ютерно орієнтованих технологій освітніх вимірювань як
засобу удосконалення фахової підготовки майбутніх учителів технологій.
Розроблено й експериментально перевірено доцільність комп’ютерно
орієнтованого технологічного компоненту визначення валідності та надійності.
Визначено організаційно-педагогічні умови використання комп'ютерно
орієнтованої технології освітніх вимірювань як засобу удосконалення фахової
підготовки майбутніх учителів технологій та розроблено елементи дидактичної
системи діагностики фахової підготовки майбутніх учителів технологій, а також
на основі наукових принципів добору змісту навчального матеріалу розроблено методичну систему навчання технологій тестування знань з природничо-
математичних та технічних дисциплін.
Dissertation for the degree of Candidate of Pedagogical Sciences. Specialty
13.00.02. − "Theory and Methods of Training (Technical Disciplines)" / National
Pedagogical Dragomanov University. − Kyiv, 2016.
The dissertation investigates the problem of using computer-oriented educational
measurement technology as a means of improving the professional training of future
teachers of technology. The state investigated problem in philosophical, pedagogical and
psychological sources, identified the main stages of educational assessment expertise
and requirements using computer oriented technologies, clarified the basic concepts of
the study. Conceptual provisions implemented methods and techniques of teaching
quality diagnostic computer knowledge. The pedagogical model complex computeroriented
educational measurement technology is the meaning of improving professional
training. The analysis of existing computer systems oriented technologies and singles
out basic functional characteristics which they possess to address major problems of
educational measurement reveals the basic use of computer-based testing. Developed
and experimentally tested the feasibility of computer-based technology component
determining validity and reliability. Defined organizational and pedagogical conditions
of use of computer technology-oriented educational measurement as a means of
improving the professional training of teachers developed technologies and didactic
elements of a comprehensive diagnostic system of professional training of future
teachers of technology, and based on scientific principles of selection of the content of
the training material developed key components of methodical system of education.
Testing technologies in the field of natural and mathematical and engineering sciences.
Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук по
специальности 13.00.02. − "Теория и методика обучения (технические
дисциплины)" / Национальный педагогический университет имени
М.П. Драгоманова. − Киев, 2016.
В диссертации исследована проблема использования компьютерно
ориентированных технологий образовательных измерений как средства
совершенствования профессиональной подготовки будущих учителей технологий.
Проанализировано состояние исследуемой проблемы в философских,
педагогических и психологических источниках, определены главные этапы
педагогической диагностики профессиональных знаний и требования к
использованию компьютерно ориентированных технологий, уточнено базовые
понятия исследования. Предложены концептуальные положения методов и
методики реализации компьютерной педагогической диагностики качества
знаний. Разработана педагогическая модель системы компьютерно
ориентированных технологий образовательных измерений как средства
совершенствования профессиональной подготовки. Проведен анализ
существующих систем компьютерно ориентированных технологий и выделены
основные функциональные характеристики, которыми они должны обладать для
решения основных задач образовательных измерений, раскрыты основы
использования систем компьютерного тестирования. Разработана и
экспериментально проверена целесообразность компьютерно ориентированного технологического компонента определения критериев измерения обученности,
таких как валидность и надежность. Определены организационно-педагогические
условия использования компьютерно ориентированной технологии
образовательных измерений как средства совершенствования профессиональной
подготовки будущих учителей технологий и разработаны элементы дидактической
комплексной системы диагностики профессиональной подготовки будущих
учителей информатики.
Описаны этапы исследования, анализ результатов учебного эксперимента.
Результаты экспериментальной работы доказали эффективность внедрения
комплексной системы компьютерно ориентированных технологий
образовательных измерений по определенной нами совокупности дидактических
условий.