Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Аксіологічний підхід у професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва до вокально-педагогічної діяльності: теоретичний аспект

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Овчаренко, Н. А. uk_UA
dc.date.accessioned 2016-04-11T18:17:55Z
dc.date.available 2016-04-11T18:17:55Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Овчаренко Н. А. Аксіологічний підхід у професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва до вокально-педагогічної діяльності: теоретичний аспект / Н. А. Овчаренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 16 (21). - C. 47-51. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9896
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема реализации аксиологического похода в профессиональной подготовке будущих учителей музыкального искусства к вокально-педагогической деятельности. На основе теоретического анализа и обобщения научного опыта, определена система вокально-педагогических ценностей, которая требует практической проверки в процессе профессиональной подготовки будущих учителей музыкального искусства к вокально-педагогической деятельности
dc.description.abstract The article focuses on proving of the problem of realization of the axiological approach in the professional training of the future teachers on music art. Taking into account of the axiological approach in professional training of the future teachers on music art to vocal pedagogical activity is actual due to axiological component. It is one of the main in the structure of the modern art training of such specialist. It is as such orientation points of human behavior and unit in tne conception of the world of pedagogue on the base of the personal sense. Generalization of scientific thought gave a possibility to determine the main value of music art. It is also vocal sense contribution that exists in hierarchical regular connection with it`s world outlook, etic and esthetic values. Awareness of such regularity is determinable for art pedagogic. Creating the values of the lower hierarchical level is appeared due to possibility indirectly to influence on less learned and unattainable personal sense of human in determined kind of activity. The system of vocal-pedagogical values is determined on the base of the theoretical analyze and generalization of scientific experience that needs practical checking in the process of professional training of the future teachers on music art to vocal pedagogical activity
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject аксиологический подход
dc.subject будущий учитель музыкального искусства
dc.subject вокально-педагогические ценности
dc.subject axiological approach
dc.subject future teachers on music art
dc.subject vocal pedagogical values
dc.title Аксіологічний підхід у професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва до вокально-педагогічної діяльності: теоретичний аспект ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics