Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Музично-виконавський самоконтроль вчителя музики як психолого-педагогічна проблема

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Грінченко, А. М. uk_UA
dc.date.accessioned 2016-04-11T17:44:15Z
dc.date.available 2016-04-11T17:44:15Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Грінченко, А. М. Музично-виконавський самоконтроль вчителя музики як психолого-педагогічна проблема / А. М. Грінченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 16(21), ч. 1. – C. 155-159. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9823
dc.description.abstract У статті розкривається сутність та специфіка музично-виконавського самоконтролю в контексті взаємозв’язку концепцій психолого-педагогічної та фортепіанної педагогіки. Музично-виконавський самоконтроль представлений як фахова якість вчителя музики-піаніста.
dc.description.abstract В статье раскрывается сущность и специфика музыкально-исполнительского самоконтроля в контексте взаимосвязи концепций психолого-педагогической науки и фортепианной педагогики. его взаимосвязь с психолого-педагогическими науками. Музыкально-исполнительский самоконтроль представлен как профессиональное качество учителя музыки-пианиста.
dc.description.abstract The article dwells upon the problem of music and performing self-control. The formulation notion of “Music and Performing self-control” as the one of the professional self-control varieties is given. Its essence, peculiarity and interrelation with psychological and pedagogical sciences are given. Music and Performing self-control, basing on the physiological and psychological researches, as a forming skill, is remaining a pedagogical problem. Dealing with the problems, which are connected with self-regulation, where the Music and Performing self-control is the necessary component (of comparison, self-concept, self-correction). But the supporting of self-control functioning during this process, taking to attention the specific of activity, depends on the co-collection of strong-willed person, such as will, as the component of self-regulation. As only the wholesome process provides the Music and Performing regulation, removes the inner difficulties which are connected with the psychological and personal capacities, uniting outer and inner aspects during the performing process. Only the high-level self-control can promote to the self-personal competence forming and become the professional quality of the music teacher – the pianist.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject самоконтроль
dc.subject музично-виконавський самоконтроль
dc.subject саморегуляція
dc.subject музично-виконавська діяльність
dc.subject учитель музики
dc.subject self-control
dc.subject Music and Performing self-control
dc.subject self-regulation
dc.subject music and performing activity
dc.subject music teacher
dc.title Музично-виконавський самоконтроль вчителя музики як психолого-педагогічна проблема ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics