У статті висвітлюється проблема наступності у формуванні співацьких навичок молодших школярів, приділено увагу послідовності окресленого процесу. Розглядаються методи, які забезпечують цілісність, гармонійність і безперервність їх набуття.
Наголошується на створенні необхідних умов, які сприяють реалізації зазначеного феномену. Вбачається доцільність використання у навчанні учнів початкової школи особистісно орієнтованого підходу, враховуючи неповторність та індивідуальність вікових анатомо-фізіологічних та психологічних особливостей кожної дитини, здійснюючи спіралеподібний розвиток співацьких навичок на всіх етапах навчання. У статті
уточнюється зміст ключових понять і розкривається авторське бачення цієї проблеми.
В статье освещается проблема преемственности в формировании певческих навыков младших школьников, уделяется внимание последовательности определенного процесса. Рассматриваются методы, которые обеспечивают целостность, гармоничность
и непрерывность их приобретения. Уделено внимание необходимости создания определенных условий, которые способствуют реализации отмеченного феномена.
Подчеркивается целесообразность использования в обучении учеников начальной школы личностно ориентированного подхода, учитывая неповторность и индивидуальность возрастных анатомо-физиологических и психологических особенностей каждого ребенка, осуществляя спиралеобразное развитие певческих навыков на всех этапах обучения. В статье уточняется содержание ключевых понятий и раскрывается авторское видение
этой проблемы.
The article highlights the problem of succession and perspective in formation of singing experience of junior schoolchildren. The effective methods are considers. To the visual methods are attribute: the modality show the personality sound of melody by hand, the visual show of the
singing breathing etc. To the verbal methods are refer: discussion about the character sound of song, conversation about the connection of expressive content text with the singing breathing etc. To the practical methods attribute: repeat in a whisper the verbs of song, repeat and singing the complicated words etc. The partly questing method made it possible to develop the reflexia of the learning and reproducing of the singing experience. They are securing the integrity, the
harmonizing and the incessancy their development. Gave attention to necessary for create appointed conditions. They are promoted for the realization of the mentioned phenomenon. The taking advantage persono-tentative approach conceding is reasonable in training the pupils of the primary school. This is taking into account the individuality the anatomo-physiology and psychology peculiarities every child of reliable age. This is implementing the progressive development of the singing experience. In the article specifies the contents of key notions and offers the author’s view of this problem.