У межах статті розкривається проблема формування вокальної культури школярів підліткового віку. Автором проаналізовані наукові праці провідних музикантів-педагогів з питань роботи з дитячими голосами, й дається узагальнення про те, що голоси дитячого
хору приблизно відповідають голосам жіночого хору, тому роботу за ними можна будувати з орієнтацією на методику роботи з жіночими голосами. Автор визначає етапи-завдання з формування вокальної культури школярів підліткового віку: виховання загальної культури;
розвиток музичної культури та музичного слуху; розвиток специфічних вокальних виконавських якостей. Автор пропонує розвивати специфічні вокальні виконавські якості з
застосуванням спеціальних вправ розвитку голосу.
В рамках статьи раскрывается проблема формирования вокальной культуры школьников подросткового возраста. Автором проанализированы научные труды ведущих музыкантов-педагогов по работе с детскими голосами, и дается обобщение о том, что
голоса детского хора примерно соответствуют голосам женского хора, поэтому работу с ними можно строить с ориентацией на методику работы с женскими голосами. Автор определяет этапы-задачи по формированию вокальной культуры школьников подросткового возраста: воспитание общей культуры; развитие музыкальной культуры и музыкального слуха; воспитание специфических вокальных исполнительских качеств. Автор предлагает развивать специфические вокальные исполнительские качества с применением специальных упражнений в развитии голоса.
Within the article devoted to the problem of formation of vocal culture schoolchildren adolescence. The author analyzes the scientific works of leading artists and educators working with children's voices, and a generalization of that voice children's choir roughly correspond female
choir voices, so you can work with them to build with a focus on methods of working with women's voices. The author outlines the steps to build problem-vocal culture schoolchildren adolescence:
education of the general culture; development of musical culture and musical ear; education specific vocal performing qualities. The author proposes to develop specific vocal performing quality using special exercises in the development of voice.
мистецтво