Статья посвящена проблеме формирования интеллектуально-творческих умений будущих учителей музыкального искусства. На основании анализа понятий «интеллект», «творчество», «умение» раскрыто содержание понятия «интеллектуально-творческие умения». Рассмотрены различные подходы к классификации интеллектуальных и творческих умений. Основываясь на результатах анализа трудов отечественных и зарубежных ученых, автором предложено обобщающую классификацию интеллектуально-творческих умений будущих учителей музыкального искусства
The article deals with the formation of the intellectual and creative skills of future teachers of music. This paper begins with the description of the problem which deals with the intellectual, creative skills. It should be said that the aim of the article is to give information about intellectual and creative skills of future teachers of music. Having analyzed scientific works on pedagogies, psychology, philosophy, the author states that the very essence of intellectual and creative skills is scrutinized on basis of different approaches to its key characteristics, at the same time the focus of any research. The analysis of literature on the given problem shows that many scientists paid a great attention to the problem. The scientific article is devoted to the sapid analysis of «intellectual -creative skills». The author offers generalized classifications of the term « intellectual -creative skills of future teachers of music».