DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 15 (20) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9724
Title: Зміст поняття "інтелектуально-творчі вміння"в структурі фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва
Authors: Корчагіна, Г. С.
Keywords: интеллект
умение
творчество
интеллектуальные умения
интеллектуально-творческие способности
intelligence
ability
creativity
intellectual skills
intellectual and creative abilities
Issue Date: 2013
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Корчагіна Г. С. Зміст поняття "інтелектуально-творчі вміння"в структурі фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва / Г. С. Корчагіна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти : Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. - Вип.15 (20). - C. 16-21.
Abstract: Статья посвящена проблеме формирования интеллектуально-творческих умений будущих учителей музыкального искусства. На основании анализа понятий «интеллект», «творчество», «умение» раскрыто содержание понятия «интеллектуально-творческие умения». Рассмотрены различные подходы к классификации интеллектуальных и творческих умений. Основываясь на результатах анализа трудов отечественных и зарубежных ученых, автором предложено обобщающую классификацию интеллектуально-творческих умений будущих учителей музыкального искусства
The article deals with the formation of the intellectual and creative skills of future teachers of music. This paper begins with the description of the problem which deals with the intellectual, creative skills. It should be said that the aim of the article is to give information about intellectual and creative skills of future teachers of music. Having analyzed scientific works on pedagogies, psychology, philosophy, the author states that the very essence of intellectual and creative skills is scrutinized on basis of different approaches to its key characteristics, at the same time the focus of any research. The analysis of literature on the given problem shows that many scientists paid a great attention to the problem. The scientific article is devoted to the sapid analysis of «intellectual -creative skills». The author offers generalized classifications of the term « intellectual -creative skills of future teachers of music».
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9724
Appears in Collections:Випуск 15 (20)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korchahina.pdf285.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.