У статті розглядається проблема виявлення ознак невротичних станів у дітей дошкільного віку з затримкою психічного розвитку. Здійснено аналіз літературних джерел з даного питання, виявлено можливі причини виникнення невротичний станів, механізми їх розвитку і прояву в залежності від форми ЗПР. Окреслено специфічні ознаки невротичних станів у дітей дошкільного віку, що проявляються в основному в порушеннях емоційно-вольової сфери, а саме в підвищеному рівні тривожності та наявності великої кількості страхів, що характеризуються інтенсивністю та стійкістю і часто не відповідають віковій нормі за типом.
В статье рассматривается проблема выявления признаков невротических состояний у детей дошкольного возраста с задержкой психического развития. Осуществлен анализ литературных источников по данному вопросу, выявлены возможные причины возникновения невротический состояний, механизмы их развития и проявления в зависимости от формы ЗПР. Определены специфические признаки невротических состояний у детей дошкольного возраста, проявляющиеся в основном в нарушениях эмоционально-волевой сферы, а именно в повышенном уровне тревожности и наличия большого количества страхов, характеризующихся интенсивностью и стойкостью, и часто не соответствуют возрастной норме по типу.
The problem of detecting signs of neurotic states in preschool children with mental retardation is described in this article. The analysis of the literature on the subject, identified possible causes of neurotic states, mechanisms of development and manifestation of forms depending on the MR. Outlined specific features of neurotic conditions in children of preschool age, manifested mainly in violation emotional and volitional, namely increased levels of anxiety and there are many fears that are characterized by intensity and stability and often do not meet the age norm type.