У статті висвітлено погляди мовознавців, психологів та корекційних педагогів на особливості формування семантичних полів слів у дітей різних вікових категорій та визначена потреба у дослідженні рівня сформованості семантичних складових та взаємозвязків між ними у дітей середнього шкільного віку з ТПМ. Проаналізовано погляди фахівців різних галузей знань на проблему діагностики особливостей формування семантичних полів слів у дітей різного віку. Основна частина статті присвячена аналізу кількісних та якісних показників використання семантичних складових у ядрах та на периферії семантичних полів слів у дітей середнього шкільного віку з ТПМ. Виділено групи дітей та охарактеризовано особливості використання ними різних частин мови, процентні співвідношення між визначеними показниками та відповідність їх гармонійному мовленнєвому розвитку чи різновидам дисгармонійного розвитку семантичних полів слів.
В статье рассмотрены взгляды языковедов, психологов и коррекционных педагогов на особенности формирования семантических полей слов у детей разных возрастных категорий и определена потребность в исследовании уровня сформированности семантических составляющих и взаимосвязей между ними у детей среднего школьного возраста с ТНР. Освещены взгляды специалистов различных областей знаний на проблему диагностики особенностей формирования семантических полей слов у детей разного возраста. Основная часть статьи посвящена анализу количественных и качественных показателей использования семантических составляющих в ядрах и на периферии семантических полей слов у детей среднего школьного возраста с ТНР. Выделены группы детей и охарактеризованы особенности использования ими различных частей речи, процентные соотношения между определенными показателями и соответствие их гармоничному речевом развитии или разновидностям дисгармоничного развития семантических полей слов.
The article discusses the views of linguists, psychologists and remedial teachers on features of the formation of semantic fields of words in children of different ages and identified a need to study the level of formation of semantic components and interrelationships between children of secondary school age with SSD. Deals with the views of experts from different disciplines to problem diagnosis features of formation of semantic fields of words in children of all ages. The bulk of the article is devoted to the analysis of quantitative and qualitative indicators of semantic components in the nuclei and at the periphery of semantic fields of words in children of secondary school age with SSD. The group of children and their use of the features described different parts of speech, percentages between certain parameters and their compliance with the harmonious development of speech varieties or disharmony of semantic fields of words.