Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методичні основи системи спілкування за допомогою обміну картками

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лопатіна, Г. О. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:39:21Z
dc.date.available 2015-07-03T12:39:21Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Лопатіна Г. О. Методичні основи системи спілкування за допомогою обміну картками / Г. О. Лопатіна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 27. - C. 110-113. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7788
dc.description.abstract У статті розглядається проблема навчання спілкування дітей з психофізичними порушеннями за допомогою альтернативних засобів комунікації, у тому числі за системою PECS. Здійснений аналіз поняття «спілкування» з психолого-педагогічних позицій. Зазначено, що в Україні неуклінно зростає кількість дітей з психофізичними порушеннями, а отже, існує нагальна потреба у застосуванні нових, альтернативних методик роботи з ними. Обгрунтована необхідність ретельної теоретичної та практичної підготовки фахівців та батьків до роботи з картками. Визначені основні цілі, засоби додаткової комунікації. Доведено, що навчання дітей із порушенням слуху; дизартрією, анартрією, апраксією; розумовою відсталістю; аутизмом; синдромом Дауна; прогресуючими захворюваннями; у разі захворювань або травм у результаті аварій або інсульту; при тимчасових обмеженнях мовлення за допомогою засобів альтернативної комунікації значно підвищує рівень їх соціалізації, покращує якість життя, розвиває самоповагу й надає можливість відчути себе повноцінною особистістю. Схарактеризовані основні етапи системи спілкування за допомогою обміну картками. Визначені основні правила, за допомогою яких можна уникнути труднощів під час навчання спілкування дітей з особливими потребами.
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема обучения общению детей с психофизическими нарушениями с помощью альтернативных средств коммуникации, в том числе по системе PECS. Осуществлен анализ понятия «общение» с психолого-педагогических позиций. Отмечено, что в Украине увеличивается количество детей с психофизическими нарушениями, а следовательно, существует потребность в применении новых, альтернативных методик работы с ними. Обоснована необходимость тщательной теоретической и практической подготовки специалистов и родителей к работе с карточками. Определены основные цели, средства дополнительной коммуникации. Доказано, что обучение детей с нарушением слуха; дизартрией, анартрией, апраксией; умственной отсталостью; аутизмом; синдромом Дауна; прогрессирующими заболеваниями; в случае заболеваний или травм в результате аварий или инсульта; при временных ограничениях речи с помощью средств альтернативной коммуникации значительно повышает уровень их социализации, улучшает качество жизни, развивает самоуважение и дает возможность почувствовать себя полноценной личностью. Охарактеризованы основные этапы системы общения с помощью обмена карточками. Определены основные правила, с помощью которых можно избежать сложностей во время обучения общению детей с особыми потребностями.
dc.description.abstract The article deals with the problem of teaching children to communicate with psychophysical disorders using alternative means of communication, including in PECS. The analysis of the concept of "communication" with the psycho-pedagogical positions. It is noted that in Ukraine increased the number of children with mental and physical disorders, and hence there is a need for a new, alternative methods of working with them. The necessity of a thorough theoretical and practical training professionals and parents to work with the cards. The main objectives, means more communication. It is proved that the education of children with hearing impairments; dysarthria, anarthria, apraxia; mental retardation; autism; Down syndrome; progressive disease; in the case of illness or injury as a result of accidents or stroke; under the time constraints of speech by means of alternative communication significantly increases the level of socialization, improves quality of life, develop self-esteem and gives an opportunity to feel the full personality. Describes the main stages of the system of communication through the exchange of cards. The basic rules that can help you avoid problems while learning communication of children with special needs.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject спілкування
dc.subject альтернативна комунікація
dc.subject система PECS
dc.subject общение
dc.subject альтернативная коммуникаци
dc.subject система PECS
dc.subject communication
dc.subject alternative communication
dc.subject system PECS
dc.subject.classification 376-056.34
dc.title Методичні основи системи спілкування за допомогою обміну картками ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу