Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

корекційні впраи направлені на розвиток моторики, перцепції, орієнтування у просторі та довільної регуляції рухів у дітей молодшого шкільного віку із психоорганічним синдромом резидуально-органічного генезу

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Клименко, І. С. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:13:35Z
dc.date.available 2015-07-03T12:13:35Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Клименко І. С. корекційні впраи направлені на розвиток моторики, перцепції, орієнтування у просторі та довільної регуляції рухів у дітей молодшого шкільного віку із психоорганічним синдромом резидуально-органічного генезу / І. С. Клименко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 28. - C. 277-281. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7660
dc.description.abstract У статті розглядається важливість урахування органічного зв’язку між психікою і моторикою, при розробці корекційно-розвивальних вправ в структурі комплексного психолого-педагогічного впливу на дітей молодшого шкільного віку із психоорганічним синдромом. Наголошується на тім, що вплив на сенсомоторний рівень, з урахуванням загальних закономірностей онтогенезу, сприяє активізації розвитку усіх вищих психічних функцій. Так як сенсомоторній рівень є базальним у формуванні психічних новоутворень і саме тому є доцільним включати у комплексну програму психолого-педагогічної корекції блок вправ, направлених на розвиток перцепції, моторики та орієнтування у просторі. Адже актуалізація будь яких тілесних навичок активізує такі психічні функції, як пам’ять, сприйняття, увагу, процеси саморегуляції і т.і.. Представлені, розроблені нами, корекційні заняття направлені на розвиток моторики, праксису, орієнтування у просторі, та саморегуляції рухів, які в структурі комплексного психолого-педагогічного впливу, сприяють ефективності процесу розвитку пізнавальної та емоційної сфер, оптимізації шкільного навчання, позитивно впливають на когнітивний та конотивний розвиток, на формування особистості дітей із психоорганічним синдромом молодшого шкільного віку.
dc.description.abstract В статье рассматривается важность учета органической связи между психикой и моторикой, при разработке коррекционно-развивающих упражнений в структуре комплексного психолого-педагогического воздействия на детей младшего школьного возраста с психоорганическим синдромом. Автором делается акцент на том, что воздействие на сенсомоторный уровень с учетом общих закономерностей онтогенеза, способствует активизации развития всех высших психических функций. Так как сенсомоторной уровень является базальным в формировании психических новообразований и именно поэтому целесообразно включать в комплексную программу психолого-педагогической коррекции блок упражнений, направленных на развитие перцепции, моторики и ориентировки в пространстве. Ведь актуализация любых телесных навыков активизирует такие психические функции, как память, восприятие, внимание, процессы саморегуляции и т.д.. Представлены разработанные нами коррекционные занятия направлены на развитие моторики, праксиса, ориентировки в пространстве, и саморегуляции движений, которые в структуре комплексного психолого-педагогического воздействия, способствуют эффективности процесса развития познавательной и эмоциональной сфер, оптимизации школьного обучения, положительно влияют на когнитивный и конотивное развитие, на формирование личности детей с психоорганическим синдромом младшего школьного возраста.
dc.description.abstract The article discusses the importance of incorporating an organic connection between mind and motor skills in the development of remedial developing exercises in the structure of the complex psycho-pedagogical impact on school-age children with psycho-organic syndrome. The author emphasizes the fact that the impact on the sensorimotor level according to the general laws of ontogeny helps in the intensifying of higher mental functions development. As the sensorimotor level is basal in the formation of new mental structures than it is advisable to include a comprehensive program of psychological and special education unit exercises specified to the development of perception, motility and orientation in space. Shortly, an activation of any bodily skills activates mental functions such as memory, perception, attention, self-regulation processes, etc. Our correctional classes focus on the development of motor skills, praxis, spatial orientation, and self-regulation of movements that in the structure of the complex psychological -pedagogic impact contribute to development effectiveness of cognitive and emotional spheres, optimization of schooling, it also shows a positive effect on cognitive and conotative development, on shaping the personality of children with psycho-organic syndrome of primary school age.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject психоорганічний синдром
dc.subject когнітивний розвиток
dc.subject проізвольна регуляція рухів
dc.subject психоорганический синдром
dc.subject когнитивное развитие
dc.subject произвольная регуляция движений
dc.subject psycho-organic syndrome
dc.subject cognitive development
dc.subject voluntary regulation of movements
dc.subject.classification 159.922.762-056.36-053.5:159.923.2
dc.title корекційні впраи направлені на розвиток моторики, перцепції, орієнтування у просторі та довільної регуляції рухів у дітей молодшого шкільного віку із психоорганічним синдромом резидуально-органічного генезу ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу