У статті розглядається важливість урахування органічного зв’язку між психікою і моторикою, при розробці корекційно-розвивальних вправ в структурі комплексного психолого-педагогічного впливу на дітей молодшого шкільного віку із психоорганічним синдромом. Наголошується на тім, що вплив на сенсомоторний рівень, з урахуванням загальних закономірностей онтогенезу, сприяє активізації розвитку усіх вищих психічних функцій. Так як сенсомоторній рівень є базальним у формуванні психічних новоутворень і саме тому є доцільним включати у комплексну програму психолого-педагогічної корекції блок вправ, направлених на розвиток перцепції, моторики та орієнтування у просторі. Адже актуалізація будь яких тілесних навичок активізує такі психічні функції, як пам’ять, сприйняття, увагу, процеси саморегуляції і т.і.. Представлені, розроблені нами, корекційні заняття направлені на розвиток моторики, праксису, орієнтування у просторі, та саморегуляції рухів, які в структурі комплексного психолого-педагогічного впливу, сприяють ефективності процесу розвитку пізнавальної та емоційної сфер, оптимізації шкільного навчання, позитивно впливають на когнітивний та конотивний розвиток, на формування особистості дітей із психоорганічним синдромом молодшого шкільного віку.
В статье рассматривается важность учета органической связи между психикой и моторикой, при разработке коррекционно-развивающих упражнений в структуре комплексного психолого-педагогического воздействия на детей младшего школьного возраста с психоорганическим синдромом. Автором делается акцент на том, что воздействие на сенсомоторный уровень с учетом общих закономерностей онтогенеза, способствует активизации развития всех высших психических функций. Так как сенсомоторной уровень является базальным в формировании психических новообразований и именно поэтому целесообразно включать в комплексную программу психолого-педагогической коррекции блок упражнений, направленных на развитие перцепции, моторики и ориентировки в пространстве. Ведь актуализация любых телесных навыков активизирует такие психические функции, как память, восприятие, внимание, процессы саморегуляции и т.д.. Представлены разработанные нами коррекционные занятия направлены на развитие моторики, праксиса, ориентировки в пространстве, и саморегуляции движений, которые в структуре комплексного психолого-педагогического воздействия, способствуют эффективности процесса развития познавательной и эмоциональной сфер, оптимизации школьного обучения, положительно влияют на когнитивный и конотивное развитие, на формирование личности детей с психоорганическим синдромом младшего школьного возраста.
The article discusses the importance of incorporating an organic connection between mind and motor skills in the development of remedial developing exercises in the structure of the complex psycho-pedagogical impact on school-age children with psycho-organic syndrome. The author emphasizes the fact that the impact on the sensorimotor level according to the general laws of ontogeny helps in the intensifying of higher mental functions development. As the sensorimotor level is basal in the formation of new mental structures than it is advisable to include a comprehensive program of psychological and special education unit exercises specified to the development of perception, motility and orientation in space. Shortly, an activation of any bodily skills activates mental functions such as memory, perception, attention, self-regulation processes, etc. Our correctional classes focus on the development of motor skills, praxis, spatial orientation, and self-regulation of movements that in the structure of the complex psychological -pedagogic impact contribute to development effectiveness of cognitive and emotional spheres, optimization of schooling, it also shows a positive effect on cognitive and conotative development, on shaping the personality of children with psycho-organic syndrome of primary school age.