У статті висвітлюється проблема вивчення історичного матеріалу розумово відсталими дітьми в Україні у дореволюційний період, розглядаються питання становлення системи навчальних закладів для осіб із порушеннями інтелектуального розвитку у другій половині ХІХ – початку ХХ століття. Досліджено засоби, методи і прийоми навчання історії розумово відсталих дітей у допоміжних класах і спеціальних школах дореволюційної Росії. Проаналізовано погляди вітчизняних і закордонних вчених-дефектологів на проблему викладання історії розумово відсталим школярам. Здійснено аналіз змісту навчального курсу з історії та шкільного предмету «Закон Божий» у дореволюційних закладах для розумово відсталих дітей. Висвітлено основний зміст методичних посібників з історії кінця ХІХ століття.
В статье освещается проблема изучения исторического материала умственно отсталыми детьми в Украине в дореволюционный период, рассматриваются вопросы становления системы учебных заведений для лиц с нарушениями интеллектуального развития во второй половине ХІХ – начале ХХ века. Исследованы средства, методы и приемы обучения истории умственно отсталых детей во вспомогательных класах и специальных школах дореволюционной России. Проанализированы взгляды отечественных и зарубежных учених-дефектологов на проблему преподавания истории умственно отсталым школьникам. Осуществлен анализ содержания учебного курса по истории и школьного предмета «Закон Божий» в дореволюционных учреждениях для умственно отсталых детей. Раскрыто основное содержание методических пособий по истории конца ХІХ века.
The article deals with the problem of studying historical material mentally retarded children in Ukraine in the prerevolutionary period, the questions of a system of schools for people with impaired intellectual development in the late nineteenth beginning of the twentieth century. Investigated the means, methods and techniques of teaching History of mentally retarded children in auxiliary classes and special schools in prerevolutionary Russia. Investigated the views of domestic and foreign scholars defectology the problem of history teaching mentally retarded children. The analysis of the content of the training course on the history and school subject «Act of God» in the prerevolutionary institutions for mentally retarded children. The article deals the basic content of teaching aids on the history of the late nineteenth century.