У статті розглядаються особливості застосування загальних факторів психотерапевтичного впливу в системі психологічної допомоги дітям з особливими потребами. Визначено специфіку психосоціального розвитку цих дітей. Обґрунтовано необхідність надання їм психологічної допомоги, яка має бути специфічною як за цільовою направленістю, так і за організацією процесу. Окреслено психотерапевтичний напрям роботи психолога на основі врахування складної структури та своєрідності їхнього розвитку в поєднанні біологічних та соціальних факторів, ступеню вираженості відхилень у формуванні особистості та характеру соціальних впливів. Розкрито зміст та значення загальних факторів психотерапевтичної впливу як механізмів, що призводять до певних змін у особистісному розвитку. Описано три аспекти особистісних змін – когнітивний, емоційний та поведінковий, що забезпечують гармонізацію розвитку дітей з особливими потребами та їх готовність до соціальної інтеграції.
В статье рассматриваются особенности использования общих факторов психотерапевтического воздействия в системе психологической помощи детям с особенными потребностями. Определено специфику психосоциального развития этих детей. Обосновано необходимость предоставления им психологической помощи, которая должна быть специфичной как за целевой направленностью, так и за организацией процесса. Очерчено психотерапевтическое направление работы психолога на основе учета сложной структуры та своеобразия их развития в сочетании биологических и социальных факторов, степени выраженности отклонений в формировании личности и характера социальных влияний. Раскрыто содержание и значение общих факторов психотерапевтического воздействия как механизмов, которые приводят к определенным изменениям в личностном развитии. Описано три аспекта личностных изменений – когнитивный, эмоциональный и поведенческий, которые обеспечивают гармонизацию развития детей с особенными потребностями и их готовность к социальной интеграции.
The article deals with the features of common psychotherapeutic factors in the system of psychological support for children with special needs. The specificity of psychosocial development of these children was determined. The soundly necessity of providing them psychological care. Considered the complexity of the structure and identity of their combined biological and social factors, the degree of severity of abnormalities in the formation of personality and character of social influences. Changes in the personal development of children under the influence of psychotherapeutic factors described. Three aspects of personality changes - cognitive, emotional and behavioral were described. These aspects provide harmonization of children with special needs and their preparedness to social inclusion.