Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Стан розвитку творчої словесної уяви дітей з порушеннями зору молодшого шкільного віку

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Федорова, О. М. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T11:57:27Z
dc.date.available 2015-07-03T11:57:27Z
dc.date.issued 2013 uk_UA
dc.identifier.citation Федорова, О. М. Стан розвитку творчої словесної уяви дітей з порушеннями зору молодшого шкільного віку / О. М. Федорова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – Вип. 24. – C. 258-262. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7578
dc.description.abstract У статті обґрунтовано та описано методику вивчення стану розвитку відтворюючої та творчої словесної уяви дітей молодшого шкільного віку за допомогою авторських методик «Казка, яку розповів казкар», «Допоможи казкареві», «Стань казкарем». Представлено результати вивчення особливостей відтворення та доповнення прослуханої казки дітьми з порушеннями зору у порівнянні з зоровою нормою, а також порівняльні результати самостійного вигадування чарівної казки дітьми. Також визначені критерії прояву відтворюючої та творчої уяви при доповненні й вигадуванні чарівних казок: повнота та цілісність сюжету казки; повнота та відповідність обставин (казкового оточення) сюжету казки; завершеність образів героїв казки, їх зовнішності та характерів. Отримані результати продемонстрували цілий ряд відмінностей між дітьми з порушеним і нормальним зором у розвитку їх творчої словесної уяви за визначеними критеріями, а також характерні типологічні особливості в проявах словесної творчої уяви сліпих та слабозорих. За результатами проведеного дослідження були визначені напрямки роботи психолога з розвитку творчої словесної уяви дітей з порушеннями зору молодшого шкільного віку за допомогою казок.
dc.description.abstract В статье представлено обоснование и описание методики изучения состояния развития репродуктивного и творческого словесного воображения у детей младшего школьного возраста при помощи авторских методик «Сказка, рассказанная сказочником», «Помоги сказочнику», «Стань сказочником». Представлены результаты изучения особенностей воспроизведения и дополнения прослушанной сказки детьми с нарушениями зрения в сравнении с нормой зрения, а также сравнительные результаты самостоятельного сочинения сказки детьми. Также определены критерии проявления репродуктивного и творческого воображения при дополнении и сочинении волшебных сказок: полнота и целостность сюжета сказки; полнота и соответствие обстоятельств (сказочного окружения) сюжету сказки; завершенность образов героев сказки, их внешности и характеров. Полученные результаты продемонстрировали целый ряд отличий между детьми с нарушенным и нормальным зрением в развитии их творческого словесного воображения по указанным критериям, а также характерные типологические особенности в проявлениях словесного творческого воображения у слепых и слабовидящих. Опираясь на результаты проведенного исследования, были определены направления работы психолога по развитию творческого словесного воображения у детей с нарушениями зрения при помощи сказок.
dc.description.abstract The article presents the substantiation and description of the research method for studying development al state of reproductive and creative verbal imagination of visually impaired children of primary school age by using author methodic «Fairytale told by the tale teller», «Help the tale teller», «Be the tale teller». It also contains results of the study on peculiarities in reproducing and completing a heard fairytale by visually impaired children in comparison to children with normal vision, as well as comparative analysis of independent making up the tales by the children. There are also defined criteria for developmental levels of reproductive and creative imagination when completing and composing new fairy tales: completeness and integrity of the story; completeness and relevance of the environment (fairytale circumstances) to the story; completeness of the characters, their appearance and personalities. Collected results demonstrate a number of differences between children with normal and impaired vision in development of their creative verbal imagination with regard to identified criteria, as well as typical typological peculiarities of creative imagination of visually impaired and blind children. Based on results of the conducted research, there were defined major tasks for psychologist’s work aiming at development of creative imagination using fairytales.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject діти з порушеннями зору
dc.subject творча словесна уява
dc.subject чарівні казки
dc.subject дети с нарушениями зрения
dc.subject творческое словесное воображение
dc.subject волшебные сказки
dc.subject visually impaired children
dc.subject creative verbal imagination
dc.subject відтворююча уява
dc.subject reproductive imagination
dc.subject fairytales
dc.subject.classification 376-056.262:159.954
dc.title Стан розвитку творчої словесної уяви дітей з порушеннями зору молодшого шкільного віку ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу