У статті розглядається проблема застосування методу дидактичних ігор під час самостійної роботи на уроках історії у спеціальній школі. Здійснено аналіз науково-методичних джерел з цього питання. Зазначено, що розвиток самостійності в учнів із розумовою відсталістю у навчанні є однією із головних умов підвищення ефективності навчального процесу, а дидактичні ігри орієнтовані на індивідуальні інтелектуальні можливості учнів якнайкраще підходять для зазначеного виду робіт. Визначено психолого-педагогічні умови для індивідуального застосування дидактичних ігор які оптимізують процес засвоєння навчального матеріалу з історії. Наведено результати дослідження рівня усвідомлення в учнів експериментальної та контрольної груп теоретичного матеріалу з історії та сформованості практичних вмінь самостійного використання засвоєних знань у практичній діяльності.
В статье рассматривается проблема применения метода дидактических игр во время самостоятельной работы на уроках истории в специальной школе. Осуществлен анализ научно-методических источников по этому вопросу. Отмечено, что развитие самостоятельности в учащихся с умственной отсталостью в обучении является одним из главных условий повышения эффективности ученого процесса, а дидактические игры ориентированные на индивидуальные интеллектуальные возможности учеников наилучше подходят для указаного вида работ. Определены психолого-педагогические условия индивидуального применения дидактических игр которые оптимизируют процес усвоения учебного материала по истории. Приведены результаты исследования уровня осознания учащимися экспериментальной и контрольной групп теоретического материала по истории и сформированности практических учений самостоятельного использования усвоенных знаний в практической деятельности.
The article deals with the problem of the method of didactic games during independent work history lessons in a special school . The analysis of scientific and methodological sources on the subject. It is noted that the development of autonomy in children with mental retardation in education is one of the main conditions for improving the learning process, didactic game oriented individual intellectual abilities of childrens best suited for this type of work. Definitely psycho-pedagogical conditions for individual use of didactic games that streamline the process of learning from history. The results of research awareness in children of the experimental and control groups of theoretical material on the history and formation of practical self-help skills acquired knowledge in practice.