У статті розглянуті умови введення в навчальну програму напряму підготовки «Здоров'я
людини» програми «Теорія і методика викладання самозахисту» як доповнення д о навчальної програми ВНЗ
України, яка протягом двох років успішно впроваджується в Національному університеті водного господарства
та природокористування м. Рівного на кафедрі фізичного виховання та в якості експерименту на кафедрі
«Здоров’я людини». Зроблений аналіз досліджень та публікацій проблеми оптимізації фізкультурно-оздоровчої
роботи в умовах ВНЗ. Представлений інформаційний обсяг навчальної дисципліни, форми проведення занять.
Визначені мета та завдання запропонованого курсу. Проведений педагогічний експеримент протягом чотирьох
семестрів, доведено — оптимальний педагогічний ефект досягається тільки під час використання фізичних
вправ, які раціонально збалансовані за спрямованістю, потужністю і обсягом з урахуванням індивідуальних
особливостей організму студенток. Досліджено, що використання навчальної програми із самозахисту в
навчальному процесі позитивно впливає на якісні показники фізичної підготовленості студенток, покращуючи
їх фізичне і психічне здоров’я і може бути рекомендоване для впровадження в практику фізичного виховання
студентів інших навчальних закладів освіти.
The article examines the issues of adding to the discipline of "Human Health" educational
program of "Theory and methods of self-defense teaching ", as an supplement to the academic program of universities in
Ukraine, which has two-year experience of successful implementation in the National University of Water Management
and Natural Resources in Rivne at the Physical Education Department and as an experiment at the Human Health
Department. The analysis of researches and publications on the problem of sport and recreation activities optimization in
the university environment was held. Informational content of the educational program and forms of learning were
presented. The aim and the tasks of the suggested course were determined. The pedagogical experiment, which lasted
for four semesters, proved that optimal pedagogical effect is achieved only with a help of physical exercises that are
rationally balanced in their direction, capacity and amount and are based on individual characteristics of the students. It
was analyzed that applying of the self-defense teaching educational program has positive impact on the quality
indicators of students’ physical fitness, improving their physical and mental health and can be recommended for
implementation in practice as a part of physical training in other educational institutions.