Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Науково-дослідницька діяльність викладачів вищих навчальних закладів України у 60-90 рр. 20 століття

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Лебединець, Г. М. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-06-18T07:01:48Z
dc.date.available 2015-06-18T07:01:48Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Лебединець Г. М. Науково-дослідницька діяльність викладачів вищих навчальних закладів України у 60-90 рр. 20 століття / Г. М. Лебединець // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 10 (51). - C. 64-67. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7408
dc.description.abstract У статті розглянуто специфіку науково-дослідницької діяльності викладачів вищих навчальних закладів України у другій половині ХХ століття (1960-1990 рр.). Визначено функції науково-дослідної діяльності з позицій діяльнісного підходу.
dc.description.abstract Among principle problems in the practice of institute the main one is in organizing the research work of lecturers. Research work is a part of the educational process that covers different activities: focusing on a certain profession, the implementation of measures to admission to the institution, the training and education of students, the creation of material and technological basis, realization of diverse purposeful work with teacher staff. The article considers the specifics of the research activities of teachers of higher educational institutions of Ukraine in the second half of the twentieth century (1960-1990). The functions of research activity are defined with the help of activity approach. One of the crucial problems that the pedagogical education and science intend to solve in the 60-90 years of XX century is their development trends in higher educational institutions of Ukraine. Among the numerous problems of the studied period, the most important one is the development of the national education system; because of it the process of mastering the achievements of national and world science is conducted. The period of the second half of the twentieth century posed challenges for teachers of republics in the field of pedagogical science, which are in the solution of such important social and educational problems as determining the content and scope of education for students of the Soviet school, formation of a scientific outlook, combination of training and education in a single pedagogical process, determination of the educational value of particular subjects, social environment and the family in the education of children and youth, the improvement of extracurricular activities with students, work of pioneer and Komsomol organizations in school, training and retraining of teachers and others.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject викладачі
dc.subject науково-дослідницька
dc.subject науково-дослідницька
dc.subject діяльність
dc.subject вищі заклади
dc.subject Україна
dc.subject століття
dc.subject teachers
dc.subject research
dc.subject activity
dc.subject higher establishments
dc.subject Ukraine
dc.subject century
dc.title Науково-дослідницька діяльність викладачів вищих навчальних закладів України у 60-90 рр. 20 століття ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics